• finnsinte

skägg

Hejsan. 
    jag är en kille i 20års ålder och vill prova olika typer av skägg eller hur man ska säga.

men det jobbiga för min del är att jag, vet inte hur jag ska odla skägg har ingen anning. några säger låt det växa så kommer det. andra säger raka dig varje dag så kommer det. men inget av det värkar funka för har inte hänt mycket jag får ju skägg det fär jag men det är bara på hakan och under hakan.

jag vill ha snyggt skägg typ något liknade av 

detta typ.. dock lite tjockare kanske. men typ något sådant vill ja ha men har bara lite på och under hakan. hur får jag som på bilden här

hur håller ni erat skägg i form? berätta gärna
    kom gärna med tips ochså på andra skägg modeller

• Svar på tråden skägg
  • Haskel

Intelligenta vänner du har som säger att du får skägg om du rakar dig varje dagSkrattande.

Jag fick personligen skägg, först när jag slutade raka mig.

• finnsinte
    Haskel skrev 2014-08-03 00:44:43 följande:

Intelligenta vänner du har som säger att du får skägg om du rakar dig varje dagSkrattande.

Jag fick personligen skägg, först när jag slutade raka mig.

det va nån i släkten som sa det. att om man rakar sig så växer det fortare och skit. 

jo jag rakar mig sällan. men det växer som sagt bara på hakan och under hakan inte på sidorna eller runt om munnen.

börjar fundera på om jag kan kanske ha lågt testosteron 
  • Haskel
    finnsinte skrev 2014-08-03 00:56:01 följande:
    det va nån i släkten som sa det. att om man rakar sig så växer det fortare och skit. 

jo jag rakar mig sällan. men det växer som sagt bara på hakan och under hakan inte på sidorna eller runt om munnen.

Kan vara åldern.
  • hedersknyffel
    finnsinte skrev 2014-08-03 00:56:01 följande:

Det kommer med åldern och om du inte har hår vid 20 så kommer du ha mer när du  närmar dig 40. Vi som inte hade det märkte det. Till dess kan du skaffa en snygg mustasch!
    Livet på.FL är hårt men rättvist!
  • finnsinte
    jaghopparhögt skrev 2014-08-03 01:07:31 följande:

Du är för ung helt enkelt, du får vänta 6-7 år.

20 år är jag fär ung då? 
    det har ja riktigt svårt att tro vänner som är yngre än mig har typ sånt skägg som jag vill ha och dom kan vara allt från 1-2 år yngre 
  • jaghopparhögt
    finnsinte skrev 2014-08-03 01:13:28 följande:
    20 år är jag fär ung då? 
    det har ja riktigt svårt att tro vänner som är yngre än mig har typ sånt skägg som jag vill ha och dom kan vara allt från 1-2 år yngre 
    Det är olika men dom flesta verkar ha rätt glest tills de är runt 27, min pojkvän fick mycket tjockare skägg då även om han hade en del innan. Men det var då han märkte det säger han.
  • finnsinte
    hedersknyffel skrev 2014-08-03 01:13:22 följande:
    Det kommer med åldern och om du inte har hår vid 20 så kommer du ha mer när du  närmar dig 40. Vi som inte hade det märkte det. Till dess kan du skaffa en snygg mustasch!
    som jag sa till han andra. svårt att tro det ska va min ålder.
    men det kan kanske va så jag vet inte.

men men 
  • finnsinte
    jaghopparhögt skrev 2014-08-03 01:15:29 följande:
    Det är olika men dom flesta verkar ha rätt glest tills de är runt 27, min pojkvän fick mycket tjockare skägg då även om han hade en del innan. Men det var då han märkte det säger han.
    hmm hoppas inte jag behöver vänta tills 27.
    har dock läst på andra ställen att testosteron kan kanske hjälpa för att få lite mera skägg någon som känner till något om det?
  • jaghopparhögt
    finnsinte skrev 2014-08-03 01:21:13 följande:
    hmm hoppas inte jag behöver vänta tills 27.
    har dock läst på andra ställen att testosteron kan kanske hjälpa för att få lite mera skägg någon som känner till något om det?
    Kanske, men hur ska du få tag i sånt?
    Tror inte det påverkar heller för killar har högst testosteronnivåer i tonåren och då har man sällan någon skäggväxt att tala om. Det är nog andra saker som påverkar det också.
  • finnsinte
    jaghopparhögt skrev 2014-08-03 01:29:35 följande:
    Kanske, men hur ska du få tag i sånt?
    Tror inte det påverkar heller för killar har högst testosteronnivåer i tonåren och då har man sällan någon skäggväxt att tala om. Det är nog andra saker som påverkar det också.
    hmm. kanske får ta ett testosteronprov och kolla om det är normalt eller lågt
  • jaghopparhögt
    finnsinte skrev 2014-08-03 01:36:50 följande:
    hmm. kanske får ta ett testosteronprov och kolla om det är normalt eller lågt
    Det tror jag inte du får bara för din skäggväxt. Även om det är lågt så gör dom inget åt det om det inte är superlågt.
  • gillarskägg

Det är väl olika fr person till person hur mkt skäggväxt man har. Precis som det är olika hur mkt hårväxt man har på andra ställen.

Hur ser männen i din släkt ut? Tex pappa, bröder, farfar, morfar, farbröder, morbröder? Det lär väl va genetiskt betingat hur mkt man får så titta på dem och fråga när det började "växa till" :) Förmodligen blir det liknande för dig

• Mandel

Det blir bättre med åren!

Det var när maken passerat 35 som man kan säga att han hade ordentlig skäggväxt så det ens fanns en möjlighet att få till ett vettigt skägg.
    Innan dess växte det mest lite strån här och där och mer intensivt på hakan.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Arcnice

Hur mycket skägg man har är väl genetiskt betingat? Har en morbror som är runt 45 år som bara har skägg runt munnen och ner på hakan under munnen. I övrigt är han len som en bebisrumpa.

Själv hade jag kraftig, tät skäggväxt från början, medans vissa av mina kompisar bara hade fjun från början och fortfarande har rätt snål skäggväxt. Det är helt enkelt väldigt individuellt. För vissa blir det "bättre" med åldrandet, medans det för andra inte ändrar sig något alls när puberteten är över. 

Svar på tråden skägg