Långsammare hjärtslag... skäl för oro?
Har haft en lite omtumlande dag. På BM-koll upptäckte BM att hjärtslagen låg lite för lågt. De slog i genomsnitt 126 slag/min, tidigare mätningar har jag haft 148 respektive 146. Jag är 28 fullgångna veckor nu.
I kombination med att livmodern inte vuxit så mycket (bara en centimeter på tre veckor) verkade BM tycka att det var skäl för oro och skickade iväg mig på akut-CTG. Där visade en 20-minuters kurva att jag låg mellan 130 och 150 slag/min. Sjukhuspersonalen som gjorde CTG:n samt läkaren jag pratade med efteråt tyckte inte att vare sig de låga hjärtslagen som BM uppmätt eller det faktum att jag bara vuxit en centimeter sen förra SF-mätningen var något att oroa sig över.
Jag känner att jag fått lite motstridiga besked och undrar därför om någon mer har varit med om något liknande. Är det någon mer som har haft en bebis med höga hjärtslag vid flera mätningar för att de sedan ska sjunka kraftigt till nästa mätning? Jag menar, det känns för mig som att det är jäkligt stor skillnad mellan 148 och 126.