• Anonym (M)

Lång blödning efter Dagen-efter-piller

Tog ett "dagen efter piller " (norlevo) för två veckor sen drygt och började blöda för en dryg vecka sen och blöder än. Ca 10 dagar nu...
    Inte mycket men så pass att jag måste ha ett trosskydd minst eller en mini-tampong. Aldrig nånsin blödit mer än max 4-5 dagar! (Vid mens)

Jag hade haft min mens en vecka före jag tog pillret. Har det med det att göra? Att jag var nära mot min ÄL vid tiden?
    Jag tog ett sånt piller en gång förut för några år sen och hade inga problem, vad jag kan minnas.

Är 35 år och äter sköldkörtelmedicin. Inga preventivmedel.

När ska det sluta blöda?!

• Svar på tråden Lång blödning efter Dagen-efter-piller
  • nov

Akut p-piller brukar besvära kroppens rytm, så jag är egentligen inte förvånad att du får gå och blöda lite grann varje dag i så många dagar.

Däremot så vet jag inte hur sköldkörtelmedicin funkar, så därför tycker jag att du ska kolla med din läkare om det här. Vissa mediciner kan ju påverka blödningar på olika sätt och därför kan det vara bra att kolla med läkaren om din medicin påverkar blödningen eller inte.

• Anonym (med)

Jag tog ett dagen efter piller i maj och hade blödningar i 25 dagar. Inte mycket men ljusröda/rosa och var tvungen att använda trosskydd.

• Anonym (M)

Nu har det äntligen slutat blöda! Tack för era svar.

• nov

Skönt! :)
    hoppas du slipper ta några akut-piller framöver, det sätter verkligen cykeln i total kaos.

Svar på tråden Lång blödning efter Dagen-efter-piller