• Alexandra och Viktor

Althera? Någon som har bra erfarenheter?

Vår son är snart 4 månader gammal och är känslig för mjölk. Jag helammar och har uteslutit mjölk sedan han var 3 veckor gammal. Jag har testat en gång i månaden med mjölk, men han har reagerat varenda gång. Han blir ledsen och har jätte ont i magen.

Fick utskrivet Althéra förra veckan, tänkte att det skulle vara skönt att ge honom lite ersättning eftersom han äter varannantimma på natten (nu är man bra trött efter 4 månader)... Men allt jag läser om det, t.e.x här på Familjeliv så har jag bara läst att allas barn kräks mängder av det?!?!

Finns det några som har bra erfarenheter av Althéra? Att barnen dricker det bra och INTE kräks?

Oerhört tacksam för svar!!

Minnah 29 mars 2012 ~ William 9 april 2014
  • Svar på tråden Althera? Någon som har bra erfarenheter?
  • mallar

Min dotter har fått althera som komplement till amningen. Hon har inte kräkts av den. Eller inte mer än hon gör av amningen, dvs typ överskottskräks ibland. Tycker den funkar perfekt. Nu är hon dock 6,5 månader och vi har nästan slutat med ersättningen och ersatt med mat, gröt och välling. Ammar fortfarande.

• Bling1975

Vårt barn kräktes aldrig av Altheran utan det var inga problem alls. Dock bytte vi från vanlig ersättning och inte från amning för den hade havererat helt någon månad tidigare. Hon är nu drygt två och har precis slutat med den välling som vi gjort av Althera med en skopa mjölkfri gröt.

De kan dock behöva vänja sig vid smaken så vi bytte ut en skopa om dagen i en vecka. Du kanske kan göra något liknande genom att pumpa ur och blanda ersättning och bröstmjölk tills det bara är ersättning i flaskan. Men det kan nog vara lite knepigare att ge både bröst och Altera då den smakar väldigt speciellt.

Svar på tråden Althera? Någon som har bra erfarenheter?