Dexter dot com skrev 2014-08-03 17:04:46 följande:
Bäddar, kompostgaller, bilbur, koppel,halsband, klotång, pälsverktyg, leksaker, tuggben, husapotek, reflexer är lite ag kommer på nu. Sen tillkommer ju tex sele+lina om du ska spåra med valpen, klicker mm beroende på vilka metoder du tänker använda.
Kolla upp och boka en valpkurs redan nu då det kan vara svårt att få plats.
Har du någon med får så hunden får valla eller kan du åka till uppfödaren?
Se till att vara hemma länge med valpen så den hinner landa innan den ska skolas in hos hundvakten eller hur du nu löser passningen när du är upptagen.
Spår och lydnad det jag tycker är roligast att trötta ut hunden med mentalt, vad har du tänkt använda den till?
Se även till att vara utrustad med mycket tålamod då valptiden kan vara påfrestande med olyckor inne, dåligt med sömn, söndertuggade prylar mm :)
Tack för bra tips. :)
Valpkurs ingår i köpet då uppfödaren ger sådana kurser så det känns väldigt bra och roligt.
De har försökt få bort all vall i hunden och då han även har labrador i sig så hoppas jag att vallen inte ska bli ett problem.
Tanken med honom är sällskapshund men även som ett "intresse". Alltså jag vill träna med honom osv. Men mest för min och hans skull och inte på tävlingsnivå.