• Äldre 3 Aug 19:55
    2551 visningar
    5 svar
    5
    2551

    Vad har lärare i lön?

    Såg en liknande tråd om förskollärare och tyckte det var intressant.
    Därför undrar jag nu vad ni som är utbildade lärare och arbetar med åk 1-6 tjänar.

    Skriv kommun, hur länge ni jobbat, samt hur mycket ni tjänar. Gärna ämneskombination också.

    Vill inte skriva vilken kommun eftersom jag inte kan göra det anonymt, vilket ni kan. Men det är någon av de 6 största.
    Tog examen i januari 2014, tjänar 26500, är behörig i sv, ma, en, so.

  • Svar på tråden Vad har lärare i lön?
  • Äldre 4 Aug 10:39
    #1
    Fröken W skrev 2014-08-03 19:55:41 följande:

    Såg en liknande tråd om förskollärare och tyckte det var intressant.
    Därför undrar jag nu vad ni som är utbildade lärare och arbetar med åk 1-6 tjänar.

    Skriv kommun, hur länge ni jobbat, samt hur mycket ni tjänar. Gärna ämneskombination också.

    Vill inte skriva vilken kommun eftersom jag inte kan göra det anonymt, vilket ni kan. Men det är någon av de 6 största.
    Tog examen i januari 2014, tjänar 26500, är behörig i sv, ma, en, so.


    Stockholm StaD

    28000 innan examen, tog examen juni 2014 och ska löneförhandla när mitt leg kommer. Men allt beror på kommun, sen om det är privat skola eller ej. Blev även erbjuden 30000 på en annan tjänst men det var för stor tjänst med tanke på att jag pluggade då.

    Jag har behörighet samma årskurser som dig jobbar på mellanstadiet behörighet ma/no/sv
  • Anonym (30600­)
    Äldre 4 Aug 10:48
    #2

    Är 30 år och tog examen januari 2007. Har inte fått mitt leg fast jag sökte för flera år sedan men tror att jag blir behörig i Ma/Sv/No för åk 1-6. Arbetar just nu som klasslärare på lågstadiet efter några år som ämneslärare på mellanstadiet. Har Stockholms Stad som arbetsgivare och 30 600:- i lön. Gick in på 22 000:- i angränsande kommun efter examen.

  • Äldre 4 Aug 18:37
    #3

    Härligt med svar! Så intressant att se. Ja, kommun har ju absolut betydelse. Hoppas fler skriver :)

  • Anonym (Nyexa­d)
    Äldre 21 Dec 00:04
    #4

    Kommer arbeta i en årskurs 1. 


    Får 32000kr som nyexad i Stockholm.

  • Anonym (.....­)
    Äldre 21 Dec 01:38
    #5

    Har jobbat sedan 2006, mestadels på högstadiet dock men är behörig i f-klass t.o.m. gymnasiet. Bytte jobb i augusti och har nu 29 200 kr. Hade 26 000 på mitt förra jobb.

Svar på tråden Vad har lärare i lön?