• Anonym (Mamma)

Dottern till Rhodos

Hej.
    Min 17 åriga dotter och hennes 5 kompisar har i veckan bokat en resa till Rhodos.
    Utan att fråga mig gav hennes pappa tillåtelse för detta då det sker då hon ska vara hos honom.

Han har fått för sig att Rhodos är ett lugnt ställe och att hotellen ligger en bit från bargatan.
    Hur är stämningen på Rhodos nu för tiden? Dom har lovat att knappt dricka och vara försiktiga om dom är ute någon kväll.
    Dom dricker ganska ofta nu i Sverige så alkohol är väl kanske inte något helt nytt för dom.

Jag vill verkligen släppa iväg henne då jag är väldigt orolig. Då dom redan bokat biljetter finns det väl inte mycket för mig att göra än att snacka med tjejerna om regler och förhållningssätt där borta.

Någon som vet hur Rhodos stad är på somrarna? Är det många barnfamiljer fortfarande?

• Svar på tråden Dottern till Rhodos
  • Louise82

Jag har själv varit där flera gånger! Upplever Rhodos som ett lugnt och semestervänligt resemål! Rhodos har ju blivit allt mer populärt för barnfamiljer :) oroa dig inte allt för mycket, dom kommer ha det bra! :)

• Anonym (Hmm)

Jag har varit i Rhodos några gånger och kan ju säga att det är ett riktigt fest ställe, du har Rhodos stad där det är galna fester och sedan faliraki , det handlar ju om vad man är där för men vill man festa så finns det galet mkt fest och man bjuds alltid på två shot i baren när man beställer en dricka!

• eslah

Åkte själv till Rhodos som 17-åring utan tillåtelse, och ja vad ska jag säga? Det är knappast ett lugnt ställe om jag säger så, nu kanske din dotter är lugnare än en annan var men har svårt och tro att Rhodos blivit lugnare nuförtiden.

• Sensitiveguy

Var precis där. Bodde bredvid bargatan. Det var bland det sjukaste jag varit med om.

• Liljekonvaljer

Det är väl lika mycket festande där på bargatorna som på andra ställen.

Det bästa råden du kan ge, för dricka kommer de så klart som bara den, är att de aldrig aldrig går själva på toa når de är ute, eller åker hem med ngn random snubbe eller åker med ngn taxi själv.

• Vickan I

Prata om hur viktigt det är att de håller ihop och inte tappar bort ngn/lämnar ngn kvar. Har stenkoll på sina glas. Inte tar emot drinkar från andra.

• blomman07

Rhodos stad är galet, men inte farligt. Mycket fest, mycket sex. Jag har bara varit där en gång visserligen, men en kompis till mig jobbade på bargatan ett par somrar och enligt henne var det åtminstone hyfsat drogfritt. Dessutom är spriten så utblandad med vatten och shotsen små, så det är mer fest än fylla. Men väldigt, väldigt mycket sex. Skicka med ett storpack kondomer och prata om lite om könssjukdomar och vikten av att skydda sig.

Svar på tråden Dottern till Rhodos