• Anonym (Sara)

Är proviva och actimel m.m. bra vid cancer?

Cancer i lungorna och magen.
    Magen är orolig osv.

kan det vara bra produkter att testa?

• Svar på tråden Är proviva och actimel m.m. bra vid cancer?
  • Anonym (Wildrat)

Nä, de innehåller för mycket socker. Vill du ta snälla bakterier så köp kapslar på hälsokosten istället. Sockerfritt och dessutom fler än i sockerdrickan.

Socker är alltid dåligt men särskilt vid cancer eftersom det göder cancercellerna.

• Överväldigad
    Anonym (Wildrat) skrev 2014-08-04 09:10:13 följande:

Nä, de innehåller för mycket socker. Vill du ta snälla bakterier så köp kapslar på hälsokosten istället. Sockerfritt och dessutom fler än i sockerdrickan.

Socker är alltid dåligt men särskilt vid cancer eftersom det göder cancercellerna.

Det sägs att socker är största boven. Undvik socker, jag håller med. Vissa sidor påstår även att cancer är en svamp. Huruvida detta är sant eller ej, vågar jag inte säga. Via Google kan du söka "Cancer Is A Fungus" (bara ett exempel), om du vill... Hoppas och önskar att du blir fullständigt frisk igen! : )
  • Anonym (hälsofil)

Probiotika är säkert bra, men socker är dåligt vid cancer. Oavsett om det är en svamp eller inte finns det studier som visar att socker ökar tillväxthastigheten hos cancertumörer.

Vill du ha goda bakterier kan du få det i t ex naturella mjölkprodukter som hälsofil. Den fetare varianten är ganska god. Men tillsatt socker bör du alltså undvika.

• Aniiee
    Överväldigad skrev 2014-08-04 16:17:09 följande:
    Det sägs att socker är största boven. Undvik socker, jag håller med. Vissa sidor påstår även att cancer är en svamp. Huruvida detta är sant eller ej, vågar jag inte säga. Via Google kan du söka "Cancer Is A Fungus" (bara ett exempel), om du vill... Hoppas och önskar att du blir fullständigt frisk igen! : )
    Cancer är inte en svamp..... tror man det så har man totalt missförstått...

Probiotika kan säkert vara bra om man har cancer i tamarna, sen om det är proviva, actimel eller nåt annat spelar nog mindre roll. Att socker är "dåligt" för cancer (cancern växer mer/fortare), låter jag vara osagt, men för välmåendet och orken är socker (omedelbar energi) bra när man ändå har svårt att få i sig energi och är konstant trött. Det är inte alls ovanligt att cancerpatienter uppmuntras (av sina läkare) att äta godis, glass och fikabröd, just för att det är gott och man får i sig det. 

Det handlar om en avvägning sjukdom/livskvalitet.
    Key change, MOFO!
  • Överväldigad
    Aniiee skrev 2014-08-04 16:52:05 följande:

Cancer är inte en svamp..... tror man det så har man totalt missförstått...

Probiotika kan säkert vara bra om man har cancer i tamarna, sen om det är proviva, actimel eller nåt annat spelar nog mindre roll. Att socker är "dåligt" för cancer (cancern växer mer/fortare), låter jag vara osagt, men för välmåendet och orken är socker (omedelbar energi) bra när man ändå har svårt att få i sig energi och är konstant trött. Det är inte alls ovanligt att cancerpatienter uppmuntras (av sina läkare) att äta godis, glass och fikabröd, just för att det är gott och man får i sig det. 

Det handlar om en avvägning sjukdom/livskvalitet.

Jag litar inte fullt ut på skolmedicinen... Är du läkare?
  • Aniiee
    Överväldigad skrev 2014-08-04 17:17:47 följande:
    Jag litar inte fullt ut på skolmedicinen... Är du läkare?
    Nej, jag är cancerpatient..... och anhörig till en (numera avliden) cancerpatient.

Hur så?
    Key change, MOFO!
  • Överväldigad
    Aniiee skrev 2014-08-04 17:28:22 följande:

Nej, jag är cancerpatient..... och anhörig till en (numera avliden) cancerpatient.

Hur så?

Risken finns att du bara återger något, som du själv inte kan (mot)bevisa...? Hur som helst, så hoppas jag att även du blir frisk igen!
  • jaghopparhögt

Olika teorier om optimal kost vid cancer känns ofta som det kommer från hobbyforskare.
    Kost spelar knappast någon större roll om man har cancer, då har man annat att tänka på. Som att få i sig näring överhuvudtaget.

• Aniiee
    Överväldigad skrev 2014-08-04 17:37:58 följande:
    Risken finns att du bara återger något, som du själv inte kan (mot)bevisa...? Hur som helst, så hoppas jag att även du blir frisk igen!
    Jag skrev TVÅ saker: att socker är snabb energi, och att sjukvården uppmuntrar cancerpatienter att äta gotter (når de har svårt att äta "riktig" mat, underförstått, men varsågod; klartext). Hur många fel hittar du där?
    Key change, MOFO!
Svar på tråden Är proviva och actimel m.m. bra vid cancer?