• Anonym (?)

Fint att bo i HYRESRÄTT i Stockholms Innerstad!?

Som så många vet, så är lägenhetspriserna innanför Stockholms tullar extrema. En enrumslägenhet på ett futtigt antal, dåligt planerade kvadratmetrar kan gå för 2,5 miljoner kronor - helt hysteriskt!
    Med denna vetskap så begriper även den icke så skarpa kniven i lådan, att man behöver vara ganska tät för att ha råd med att bo i Stockholms innerstad. Således anses Stockholms innerstad vara attraktivt och fint - lite förmer än "allt" annat.
    MEN... Nu till frågan: Anses det lika "fint" och "attraktivt" att bo i en HYRESRÄTT i Stockholms innerstad?
    Varför? Varför inte?

• Svar på tråden Fint att bo i HYRESRÄTT i Stockholms Innerstad!?
  • Hobbyarkitekt

Tja, alltså man behöver ju inte ha mer pengar för att bo i en hyresrätt i innerstan, än vad man behöver för att bo i en hyresrätt i typ Skärmarbrink.

Så, nej, jag skulle nog inte anse att någon som bor i en HR i Sthlms innerstan är särskilt "fin".

• Anonym (disa)

Man behöver inte vara tät alls för att bo i Stockholms innerstad. Finns gott om folk som har det rätt knapert där. Både unga med stora lån på lägenheten och äldre med helt betalda lån.

Men sen går det inte heller att få en hyresrätt i innerstan idag utan att köpa kontraktet. De flesta som sitter med en hyresrätt har betalat rätt stora summor för den.

• Anonym (?)
    Anonym (disa) skrev 2014-08-04 18:43:00 följande:

Man behöver inte vara tät alls för att bo i Stockholms innerstad. Finns gott om folk som har det rätt knapert där. Både unga med stora lån på lägenheten och äldre med helt betalda lån.

Men sen går det inte heller att få en hyresrätt i innerstan idag utan att köpa kontraktet. De flesta som sitter med en hyresrätt har betalat rätt stora summor för den.

Knappast lika stora summor som vad en BR kostar.

Slopar man HR i innerstan helt, så blir man av med allt slödder och patrask!
  • Anonym (n)

det är väl eftertraktat då min hyresrätt krävde över 30 års kötid.
    liten två mitt i innerstan :)

• Anonym (Jag)
    Anonym (disa) skrev 2014-08-04 18:43:00 följande:

Hur går sånt till egentligen, när sånt är olagligt? Är det alltså ingen som kontrollerar detta? Det handlar ju trots allt om ofantliga summor med oskattade pengar.
  • Anonym (disa)
    Anonym (?) skrev 2014-08-04 18:48:25 följande:
    Knappast lika stora summor som vad en BR kostar.

Dom flesta betalar inte sina bostadsrätt kontant, så man har knappast mycket pengar för att man har en bostadsrätt. Att få lån på flera miljoner var tidigare väldigt lätt.

Sen din kommentar om slödder och patrask tänker jag inte ens kommentera.
  • Anonym (öiafh)
    Anonym (?) skrev 2014-08-04 18:48:25 följande:
    Ja, hade väl varit skönt för dig att flytta utanför tullarna. Slippa göra dig till och låtsas vara något du inte är. 
  • Anonym (disa)
    Anonym (Jag) skrev 2014-08-04 18:49:34 följande:
    Hur går sånt till egentligen, när sånt är olagligt? Är det alltså ingen som kontrollerar detta? Det handlar ju trots allt om ofantliga summor med oskattade pengar.
    Jag vet faktiskt inte, jag har ingen erfarenhet av lägenhetsbyten där det är riktigt stora summor inblandat. Men vet att det byts med stoooora lägenheter på Strandvägen så då måste det finnas mycket pengar. Men det är nog inga pengar som finns på svenska banker.
  • Anonym (disa)
    Anonym (öiafh) skrev 2014-08-04 18:55:53 följande:
    Ja, hade väl varit skönt för dig att flytta utanför tullarna. Slippa göra dig till och låtsas vara något du inte är. 
  • Anonym (?)
    Anonym (öiafh) skrev 2014-08-04 18:55:53 följande:

Jag bor själv i en BR-fyra på en av de allra mest attraktiva adresser som innerstan har att erbjuda.

Fyllde 30 år i år. Nej, jag har inga lån. Alls.
  • Anonym (öiafh)
    Anonym (?) skrev 2014-08-04 19:09:52 följande:
    Jag bor själv i en BR-fyra på en av de allra mest attraktiva adresser som innerstan har att erbjuda.
    Jo, och sen vaknade du.
  • Anonym (disa)
    Anonym (?) skrev 2014-08-04 19:09:52 följande:

Och ändå uttrycker du dig som en nazist på flashback? Försök bättre på din etikett.
Svar på tråden Fint att bo i HYRESRÄTT i Stockholms Innerstad!?