• bongotrumma

Falskt positivt ägglossningstest?

Hej, hoppas här är någon klok som kan komma med råd.

Har ej regelbunden mens så har kört med äl-test denna månaden. Testade i morse med clearblue dubbel hormonindikator och fick positivt svar, maximal fertilitet. Tänkte att inte kan jag få ha den turen att det stämde, så jag köpte ett vanligt äl-test från clearblue och testade i nu precis. (Hade inte kissat på ca fyra timmar) detta test blev negativt, alltså visade den att jag inte har någon ägglossning. Hur ska jag tolka detta?? Blev så glad men besviken igen.

• Svar på tråden Falskt positivt ägglossningstest?
  • Stokke

Jag hade nästan samma.

Hög fertilitet med CB monitor
    Glad gubbe med CB digitat äl test.

Dagen efter
    Maximal fertilitet med CB monitor
    Ingen glad gubbe med CB digitalt äl test.

Jag tror att äl testet ifrån CB visar innan äl och monitorn visar mera exakt.

Kan dina vara liknade?

• Vickan I

Stegringen kanske redan varit. En del får bara utslag kort tid och måste testa både fm och em för att inte riskera missa stegringen.

• Sockerdockan

Vill bara tipsa att om du har väldigt långa cykler så kan set vara värt att kolla upp om du har pco. Googla gärna och se om det känns som det kan passa in.

• Anonym
    Sockerdockan skrev 2014-08-21 20:01:45 följande:

Vill bara tipsa att om du har väldigt långa cykler så kan set vara värt att kolla upp om du har pco. Googla gärna och se om det känns som det kan passa in.

Funderar på det också. Jag ska kontakta gyn på måndag då min mens uteblivit och gravtest är negativt..
  • Sockerdockan

Jag tror också att pco kan göra så att ägglossningstest visar falskt positivt även mår man inte har ägglossning pga att hormonerna är lite banans då. Håller tummarna att du plussar, annars är nog gyn en bra idé ð??!

• bongotrumma

Om jag räknar att jag hade äl 4/8 som testet sa skulle jag fått mens som i måndags. Är nu alltså bim+6. Negativt gravtest igår så nu vet jag inte vad som är fel. Men känns som det lutar mot att jag inte fått ordning på menscykeln. Ska till gyn imorgon och boka tid, hoppas de vet vad jag som är fel..

• Sofie1989

Hoppar in här. Testade imorse med CB digital hormon den som ska va bra tydligen.

Visade en glad gubbe. Men ja hade min mens den 18e till igår. Och har en cykel på 28-30 dagar o då skulle ja testa igår/dag . Hmm hur kan de visa så? Kollar ja cykel längderna på nätet står de 1/9-3/9 ?! Blir inte klok :/ vi har ett barn sen innan o en abort bägge på första försöket o nu bara prövat 2 månader o blir så besviken då mensen va 33 dagar (aldrig vart förr) i Juli o 30 i aug . När ska man ha äl då? Vi sexa varje dag när sonen blev till men bara 2-3 gånger vid abort :O och även dessa 2 månader sexa vi varje dag ????

• Baby2014

För mig har dubbelindikator visat på äl två dagar tidigare än vanliga cb, apotekets och billiga stickor har gjort. Så jag använder inte dom längre...

Svar på tråden Falskt positivt ägglossningstest?