• mallar

Njoy Bubble eller annan bakåtvänd paraplyvagn?

Vi planerar en långresa i vinter och behöver då en bra resevagn. Vår dotter kommer då vara 11 månader och jag vill gärna ha henne bakåtvänd. Känns inte bra att ha henne framåtvänd i över en månad. 

Är det någon som har erfarenheter av en bra bakåtvänd resevagn/paraplyvagn? Jag har kollat lite på Njoy Bubble som verkar bra. Någon som testat den?

• Svar på tråden Njoy Bubble eller annan bakåtvänd paraplyvagn?
  • mamaG

Vad du än gör, skaffa inte en Joie Mirus. Sämsta vagnen någonsin i den kategorin. Ingen hävkraft, urusel styrning och sjukt svårstyrd. Tror dock den du nämner är bland de bästa.

• mamaG

Fast ett tillägg - min unge började åka framåt när han var runt åtta månader. Vägrade allt annat. Har inte tagit minsta skada av detta...

• mallar
    veh skrev 2014-08-05 22:53:35 följande:

Rekommenderar denna länk: www.barnvagnsblogg.com/mailfraga-jag-behover-en-bakatvand-eller-vandbar-sulky-eller-resevagn-vilka-finns-det/

Och en tanke: Hur kommer ni röra er under resan? En vagn med fyra dubbelmonterade yttepyttehjul känns väldigt svår att köra på alla underlag som inte är helt plana... Jag skulle nog satsat på en Acta Graco Evo eller Phil and Teds Smart istället...

Bra input. Vi ska till Florida. Så det blir nog mest promenader på asfalterade vägar. Då borde den funka va? Men ska absolut kolla in de andra vagnarna du rekommenderade
  • mallar
    mamaG skrev 2014-08-05 22:59:04 följande:

Fast ett tillägg - min unge började åka framåt när han var runt åtta månader. Vägrade allt annat. Har inte tagit minsta skada av detta...

Ja det är ju också ett förslag. Utbudet av vagnar ökar ju markant om man har barnet framåtvänt. Vilken paraplyvagn hade du? Någon du kan rekommendera?
  • mamaG

Jag har en chicco liteway. Funkar finfint och har fullt liggläge. :)

• mallar
    mamaG skrev 2014-08-09 22:49:04 följande:

Jag har en chicco liteway. Funkar finfint och har fullt liggläge. :)

Går den att ha bakåtvänd?
  • Thamriel

Vart finns Njoy Bubble att köpa? Har sökt på nätet men hittar den ingenstans. Samt vad är det för pris på den?

• blaga

Babyjogger har köpt njoy bubble, och heter nu babyjogger vue som är typ samma som bubble men dyrare. Min njoy bubble 2014. kostade 1499 dock vue är ca 2500

Svar på tråden Njoy Bubble eller annan bakåtvänd paraplyvagn?