Min hund har väldigt mycket tandsten :((
Någon mer som haft såhär mycket?
Vad kostade det att ta bort för er?
Någon mer som haft såhär mycket?
Vad kostade det att ta bort för er?
Veterinärkostnader skiljer sig åt väldigt mycket. Oberoende vad det kostar så borde du boka tid och ta bort tandstenen, samt byta foder.
Ring den vet.klinik och fråga på ett ungefär vad det kostar. Och oavsett vilket så kommer det gå till tandlossning och smärta om du inte gör något åt det.
Ger ni dålig mat till vovven? Borstar ni tänderna på den?
Hur som helst så måste ni fixa det vad det än kostar. Fråga samtidigt om råd om hur man sköter vovvens tandhälsa på bästa sätt så att det inte blir tandsten i framtiden.
Lycka till! Uppdatera gärna.
Jag försöker verkligen borsta tänderna men det "går inte". Jag lyckas iaf inte... Bara på sidorna om jag lyfter upp läppen. Men det är på insidan det är värst! Och där kan jag inte alls, han biter ihop.
Han har även tappat en framtand :(
Skäms och mår jätte dåligt över detta :((
Får kolla upp priser hus olika veterinärer. Rädd att det kommer kosta "för mycket" då jag inte har så mycket pengar just nu.
Jag försöker verkligen borsta tänderna men det "går inte". Jag lyckas iaf inte... Bara på sidorna om jag lyfter upp läppen. Men det är på insidan det är värst! Och där kan jag inte alls, han biter ihop.
Han har även tappat en framtand :(
Skäms och mår jätte dåligt över detta :((
Får kolla upp priser hus olika veterinärer. Rädd att det kommer kosta "för mycket" då jag inte har så mycket pengar just nu.
Börja med att testa en kur med plaque off för hundar. Det funkar ofta bra. Men din hund har mycket tandsten så det är inte säkert att det räcker.
Vad heter fodret?
Ja jag får höra mig omkring. Men får man inte reda på kostnaden först efter allt är klart?
Han äter torrfoder. Canagan torrfoder 100% spannmålsfritt. Har inte provat plaque-off men ska testa det!
Han äter normalt och visar inga tecken på att ha ont. Tuggar även mycket tuggben.
Ja jag får höra mig omkring. Men får man inte reda på kostnaden först efter allt är klart?
Han äter torrfoder. Canagan torrfoder 100% spannmålsfritt. Har inte provat plaque-off men ska testa det!
Han äter normalt och visar inga tecken på att ha ont. Tuggar även mycket tuggben.
En hel del kolhydrater i den sorten.