BengtH skrev 2014-08-05 14:14:42 följande:
Pratade med frun igår om vårat usla sexliv, att hon aldrig tar initiativet och att hon ser ut att halvsova under samlaget.
Hon sa att hon vill ibland, men att hon inte kan slappna av för att barnen kan vakna. Dessutom knarrar sängen, det stör henne. Hon är morgontrött på helgerna och säger alltid att hon är trött på kvällarna också.
Hon kan tänka sig att göra det mitt på dagen när barnen är i skolan, men det är väldigt sällan vi båda är hemma mitt på dagen och då är jag inte speciellt intresserad, för då är vi påklädda, jag har oftast redan satt mig vid datorn eller satt igång med andra sysslor och då känns det bara konstigt att ha sex bara för att få det gjort ibland.
Tror snart jag lägger ner sexet. Det har blivit så komplicerat och krångligt att det snart kan kvitta. Börjar tröttna på hennes ursäkter och ointresse.
Eller så skulle DU kunna ta första steget i kompromissen?
Det ÄR faktiskt lite intressant att läsa att "Hon vill inte när jag vill: hon är ond och har ingen sexdrift - men JAG vill inte när hon vill: men det är helt ok, det är hennes fel" - hur fan resonerade du där?
Min pojkvän är oftast kåt på morgonen - det är inte jag. Min biologiska rytm gör det i princip omöjligt för mej att vara kåt på morgonen - jag vet inte varför. Om han lägger energi på att få mej upphetsad så visst, då ställer jag upp. Jag LIDER ju inte av det, det är bara så att jag verkligen inte är sugen då.
På EFTERMIDDAGEN dock, gärna runt 2-tiden, då är jag oftast så jävla kåt så jag vill gnugga mej mot möbler - då sitter han, som du nämner, vid datorn och tycker att "vaddå, vi är ju uppe och påklädda nu?" och hur jag än beter mej så blir det inget sex. Han kan inte tänka sej att "ställa upp" medan jag kan. Och han vill alltid ha sex i sängen, innan eller efter sovande och det är så Tråkigt!
Din kvinna har en rytm och du en annan - och som ALLTID så ska det anpassas till DEJ?
Du känner dej inte lite patetisk då, månne? Som bara har en tid om dagen då du orkar engagera dej och få upp kuken, liksom? Men när HON säger samma sak (kan tänka sej mitt på dagen) då är det fel?!
På det, OM du skulle vara superkuk någon gång runt den tid hon sagt att hon kan tänka sej, du tror inte det kan finnas en längtan bakom det?
När ni ÄR påklädda och upptagna med annat, att du kommer och uppmärksammar HENNE, inte bara hennes fitta och vad den kan ge dej, utan klär av henne, kysser, slickar, vidrör, smeker - att det INTE är ett jävla RUTIN-KNULL på morgonen för att du råkar vara morgonkåt, utan att du faktiskt ger henne tid och njutning också.
Herregud.