• BengtH

Vanliga svepskäl för att slippa sex ?

Pratade med frun igår om vårat usla sexliv, att hon aldrig tar initiativet och att hon ser ut att halvsova under samlaget.

Hon sa att hon vill ibland, men att hon inte kan slappna av för att barnen kan vakna. Dessutom knarrar sängen, det stör henne. Hon är morgontrött på helgerna och säger alltid att hon är trött på kvällarna också.

Hon kan tänka sig att göra det mitt på dagen när barnen är i skolan, men det är väldigt sällan vi båda är hemma mitt på dagen och då är jag inte speciellt intresserad, för då är vi påklädda, jag har oftast redan satt mig vid datorn eller satt igång med andra sysslor och då känns det bara konstigt att ha sex bara för att få det gjort ibland. 

Tror snart jag lägger ner sexet. Det har blivit så komplicerat och krångligt att det snart kan kvitta. Börjar tröttna på hennes ursäkter och ointresse.

• Svar på tråden Vanliga svepskäl för att slippa sex ?
  • Anonym (Anna)

Tror du gör klokt i att lägga ner. Har hon tappat intresset för att ha sex med dig så ska det mycket till för att det ska vakna igen (talar av egen erfarenhet). Hade hon velat ha sex så hade hon tagit sig den tiden det krävs.  
    Mitt råd är att du försöker finna andra glädjeämnen i livet. All den energi som går åt till att hoppas på sex, och frustrationen när du inte får det, kan du använda till något bättre.

• Anonym (Latte)

Har du tagit upp öppet förhållande, eftersom hon uppenbarligen inte är intresserad av sex längre?

• Anonym (sagt)
    BengtH skrev 2014-08-05 14:14:42 följande:

Pratade med frun igår om vårat usla sexliv, att hon aldrig tar initiativet och att hon ser ut att halvsova under samlaget.

Hon sa att hon vill ibland, men att hon inte kan slappna av för att barnen kan vakna. Dessutom knarrar sängen, det stör henne. Hon är morgontrött på helgerna och säger alltid att hon är trött på kvällarna också.

Hon kan tänka sig att göra det mitt på dagen när barnen är i skolan, men det är väldigt sällan vi båda är hemma mitt på dagen och då är jag inte speciellt intresserad, för då är vi påklädda, jag har oftast redan satt mig vid datorn eller satt igång med andra sysslor och då känns det bara konstigt att ha sex bara för att få det gjort ibland. 

Tror snart jag lägger ner sexet. Det har blivit så komplicerat och krångligt att det snart kan kvitta. Börjar tröttna på hennes ursäkter och ointresse.

Grattis grabben
    Du är ägd..
    Zippa igen plånboken..Foten i munnen

Din kvinna är säkert inte dum i huvudet, hon fattar att nåt är väldigt galet om hon inte vill med dig.. Men du är bra att ha som idiot att betala halva eller mer... Hon har dig där hon har dig, genom att du är låst via barnen...

Hon kan tänka sig.. vafan det är som att ställa upp... sen att du ska vara som en maskin, med strömbrytare...

Akta dig för att bli avisad gång på gång.. Att aldrig få den att hon vill..(att hon tar initiativ) Det är som psykisk misshandel och sänker din självkänsla i botten...

Bra att du duger till allt annat då...

Jag hade lagt ner alla försökt till initiativ hädanefter. Gått in på dass och haft ipaden med mig och runkat... Samt ökat tiden på att hänga med kompisar och krogen.. inte ett enda afterwork hade jag missat... Sagt att jag var i en fas och behöver egentid.. massor med egentid...

• BengtH

Det tråkiga är att hon inte förstår att jag vill ha sex. För henne spelar det ingen roll alls, hon får ut lika mycket av att laga mat eller pyssla hemma. Sex är tydligen inget nödvändigt. Nån enstaka gång kan hon ta initiativ tex. på semestern. 

Jag känner mig bara nere och frustrerad av det här. Jag har ingen lust att hjälpa till att skruva ihop möbler och annat som hon ber om, när hon inte ställer upp för mig.

Hon har blivit en liten frigid gumma vid 43 års ålder, jag tror knappast hon kommer att bli mer sugen på sex med åren. I ungdomen hade hon ett rätt utsvävande sexliv och var lätt på foten, men nu är sex något som hon helst vill glömma bort.  Hon blir lite fnissig av att höra om mina sexbekymmer, som en 14 årig oskuld, och antyder om att jag inte borde tänka så mycket på sånt.

• Anonym (sagt)
    BengtH skrev 2014-08-05 20:56:25 följande:

Det tråkiga är att hon inte förstår att jag vill ha sex. För henne spelar det ingen roll alls, hon får ut lika mycket av att laga mat eller pyssla hemma. Sex är tydligen inget nödvändigt. Nån enstaka gång kan hon ta initiativ tex. på semestern. 

Jag känner mig bara nere och frustrerad av det här. Jag har ingen lust att hjälpa till att skruva ihop möbler och annat som hon ber om, när hon inte ställer upp för mig.

Hon har blivit en liten frigid gumma vid 43 års ålder, jag tror knappast hon kommer att bli mer sugen på sex med åren. I ungdomen hade hon ett rätt utsvävande sexliv och var lätt på foten, men nu är sex något som hon helst vill glömma bort.  Hon blir lite fnissig av att höra om mina sexbekymmer, som en 14 årig oskuld, och antyder om att jag inte borde tänka så mycket på sånt.

VA!
    En kvinna på 43 och inte vill ha SEX... tjo Baloo...
    minerfarenhet säger.. kvinnor mellan 40-55 är inte kloka. Det verkar som de går runt och bara vill ha hela tiden... Som om de hade någon inre klåda eller nåt...

Min fru är 45... hon är för fanken inte klok.. ibland undrar jag om hon vill ge mig hjärtinfarkt.. kan vakna på morgonen av att hon ligger och runkar mig..  Skicka bilder till mig på telefonen, när jag jobbar och hon är hemma.. med texten.. "nu har jag mysstund"(o bild)
    Hennes väninnor är helt galna också..  Har varigt hemma en gång på deras tjej och utgångs middag.. Det gör jag aldrig om mer.. då flyr jag...
    Till helgen ska de ha sexleksaks party här(likt tupperware party) Den här kroppen ska inte vara hemma. Det kan jag lova!

Du ska nog ta din kvinna till doktorn och kolla hormon balansen... eller nåt...
  • Anonym (Men)

Men, det är ju oerhört avtändande att gå o lägga sig och veta att ens man förväntar sig sex. Så. jävla. tråkigt. och. tradigt.

Överraska henne mitt på dagen, gå fram till henne, kyss henne, bär upp henne och till sängen. 

• FEMA

Jag har varit med om i princip samma sak. För någon månad sedan hade hon bestämt sig för att vi skulle separera.... Jag hade gått omkring och väntat på att vi skulle ta tag i våra problem och söka hjälp...När måttet blivit rågat hade jag tänkt föreslå parterapi men jag var väl för feg för att ta det steget. Hon ville inte ha hjälp utan tog beslutet att separation var det bästa utan att blanda in mig i beslutet.

Vill inte verka negativ men höjer ett varningens finger. Red ut problemen nu! Det kan aldrig vara för tidigt, bara för sent!

• Anders 386
    FEMA skrev 2014-08-05 23:27:11 följande:

Jag har varit med om i princip samma sak. För någon månad sedan hade hon bestämt sig för att vi skulle separera.... Jag hade gått omkring och väntat på att vi skulle ta tag i våra problem och söka hjälp...När måttet blivit rågat hade jag tänkt föreslå parterapi men jag var väl för feg för att ta det steget. Hon ville inte ha hjälp utan tog beslutet att separation var det bästa utan att blanda in mig i beslutet.

Vill inte verka negativ men höjer ett varningens finger. Red ut problemen nu! Det kan aldrig vara för tidigt, bara för sent!

Jättesvårt att veta hur det är i TS fall. Skulle helt enkelt kunna vara så att hon inte är intresserad av sex, men kan också finnas orsaker som du beskriver. Det finns många människor som inte tycker att sex är speciellt viktigt. 
  • Anonym (Passionata)

Ta dig tid att läsa den här...så kommer du nog förstå din kvinna
    www.expressen.se/kronikorer/mia-skaringer-lusten-maste-fa-ta-tid/
  • Anders 386
    Anonym (Passionata) skrev 2014-08-06 08:57:28 följande:
    Ta dig tid att läsa den här...så kommer du nog förstå din kvinna
    www.expressen.se/kronikorer/mia-skaringer-lusten-maste-fa-ta-tid/
    Artikeln stämmer säkert på många kvinnor. Men sen då?? Vad hjälper det att förstå när man iaf aldrig får det sex som man så hett eftertraktar?? Rynkar på näsan
    Det är ju sex TS villa ha, inte en förklaring! (Har själv varit där periodvis, så jag vet hur det känns att längta efter att få ge sex till sin partner, och hur värdelös man känner sig när partnern inte vill ta emot den kärlek som man vill ge henne.)
  • Anonym (Johan)
    Anonym (sagt) skrev 2014-08-05 21:25:00 följande:
    VA!
    En kvinna på 43 och inte vill ha SEX... tjo Baloo...
    minerfarenhet säger.. kvinnor mellan 40-55 är inte kloka. Det verkar som de går runt och bara vill ha hela tiden... Som om de hade någon inre klåda eller nåt...

Min fru är 45... hon är för fanken inte klok.. ibland undrar jag om hon vill ge mig hjärtinfarkt.. kan vakna på morgonen av att hon ligger och runkar mig..  Skicka bilder till mig på telefonen, när jag jobbar och hon är hemma.. med texten.. "nu har jag mysstund"(o bild)
    Hennes väninnor är helt galna också..  Har varigt hemma en gång på deras tjej och utgångs middag.. Det gör jag aldrig om mer.. då flyr jag...
    Till helgen ska de ha sexleksaks party här(likt tupperware party) Den här kroppen ska inte vara hemma. Det kan jag lova!

Du ska nog ta din kvinna till doktorn och kolla hormon balansen... eller nåt...
    Hahaha! Vilken planet bor du på?

Eller är du bara helt underbart ironisk?
  • Anonym (Passionata)
    Anders 386 skrev 2014-08-06 09:36:27 följande:
    Artikeln stämmer säkert på många kvinnor. Men sen då?? Vad hjälper det att förstå när man iaf aldrig får det sex som man så hett eftertraktar?? Rynkar på näsan
    Det är ju sex TS villa ha, inte en förklaring! (Har själv varit där periodvis, så jag vet hur det känns att längta efter att få ge sex till sin partner, och hur värdelös man känner sig när partnern inte vill ta emot den kärlek som man vill ge henne.)
    Jag hade nog försökt ta ett riktigt snack med min partner. Förklara behoven jag har och varför, och prata om hur man kan mötas halvvägs. Ingen ska behöva leva med för stor avsaknad av något, men inget ska heller tvingas till något denne absolut inte har lust med.

Lust måste underhållas. Ju mer man har, ju mer vill man ofta ha. När det går på sparlåga behöver en kvinna ungefär ingen sex alls.

TS kanske kan hitta en balans mellan hans fysiska behov och hennes kanske mer mentala. Har han kanske tappat stinget när det kommer till uppvaktning, uppvärmning, förspel...har det blivit för många gånger om åren när hon "ställt upp" och då faktiskt missat hela det underbara med sexet? 

Sex för killar, eller utlösning, är ett sätt att hantera lust, kåthet, kärlek, stress, oro osv. En kvinna däremot kan inte stressa fram sin kåthet utan behöver lugnet omkring sig, kanske därför hon fångar dig i de absolut mest felaktig stunder.

Hade jag varit du hade jag släppt datorn och skitit i allt de stunder hon faktiskt var på humör. Så viktig kan inte datorn och annat vara...

Nästa gång kanske hon släpper sitt för din skull.
  • Anders 386
    Anonym (Passionata) skrev 2014-08-06 09:56:10 följande:
    Jag hade nog försökt ta ett riktigt snack med min partner. Förklara behoven jag har och varför, och prata om hur man kan mötas halvvägs. Ingen ska behöva leva med för stor avsaknad av något, men inget ska heller tvingas till något denne absolut inte har lust med.

Lust måste underhållas. Ju mer man har, ju mer vill man ofta ha. När det går på sparlåga behöver en kvinna ungefär ingen sex alls.

TS kanske kan hitta en balans mellan hans fysiska behov och hennes kanske mer mentala. Har han kanske tappat stinget när det kommer till uppvaktning, uppvärmning, förspel...har det blivit för många gånger om åren när hon "ställt upp" och då faktiskt missat hela det underbara med sexet? 

Sex för killar, eller utlösning, är ett sätt att hantera lust, kåthet, kärlek, stress, oro osv. En kvinna däremot kan inte stressa fram sin kåthet utan behöver lugnet omkring sig, kanske därför hon fångar dig i de absolut mest felaktig stunder.

Hade jag varit du hade jag släppt datorn och skitit i allt de stunder hon faktiskt var på humör. Så viktig kan inte datorn och annat vara...

Nästa gång kanske hon släpper sitt för din skull.
    Tyvärr kan man inte mötas halvvägs när det gäller sex. Finns ingen lust blir det ingen sex. Det är alltid den som vill sällan som styr frekvensen.
    Och när uppvaktningen upprepade gånger inte ger resultat så tröttnar man, och då hamnar man i en ond cirkel som totalt ödelägger sexlivet. 
    Det här är skitsvårt...
    I vårt förhållande gick min fru ned i vikt vilket skapade en ny självsäkerhet hos henne. Det fick mig att sätta in en stöt i uppvaktningen som sedan medfört att vi dom senaste två åren haft ett sexliv som är bättre än på många år. Vi har kanske det bästa sexet vi nånsin haft nu, mera känslomässigt än när vi var unga.
    Jag har också en liten fundering över hennes P-spruta - kan det vara hormoner som påverkat sexlivet tidigare? (Hon är nu så gammal så att vi inte behöver p-medel längre.)
  • Anonym (Passionata)
    Anders 386 skrev 2014-08-06 11:13:08 följande:
    Tyvärr kan man inte mötas halvvägs när det gäller sex. Finns ingen lust blir det ingen sex. Det är alltid den som vill sällan som styr frekvensen.
    Och när uppvaktningen upprepade gånger inte ger resultat så tröttnar man, och då hamnar man i en ond cirkel som totalt ödelägger sexlivet. 
    Det här är skitsvårt...
    I vårt förhållande gick min fru ned i vikt vilket skapade en ny självsäkerhet hos henne. Det fick mig att sätta in en stöt i uppvaktningen som sedan medfört att vi dom senaste två åren haft ett sexliv som är bättre än på många år. Vi har kanske det bästa sexet vi nånsin haft nu, mera känslomässigt än när vi var unga.
    Jag har också en liten fundering över hennes P-spruta - kan det vara hormoner som påverkat sexlivet tidigare? (Hon är nu så gammal så att vi inte behöver p-medel längre.)
    Jag tycker ändå att man ska diskutera detta med sin partner och på ett fint sätt förklara att sexlivet är något som skiljer kärlekspar mot kompispar. Hon kan vara mitt i något hormonellt kaos (klimakteriet) men vad det än beror på så borde hon försöka se till hans vilja, för nånstans vet hon att sexlivet är en del av tvåsamheten (sen i vilken dos skiljer sig självklart åt).

Vill hon inte ens försöka komma på varför hennes kropp och hjärna blivit helt asexuell så skulle jag ge upp förhållandet, för då har hon gett upp. Det är stor skillnad i att skita i sin partners känslor/lust/vilja eller att lyssna, förstå och försöka, men sen inte lyckas få ordning på sin egen kåthet.

Hur står det till med alla andra intima bitar? För sex är intimt och många tjejer har ingen lust att knulla utan kärleksbiten. Hur är det med beröringen i vardagen, kyssarna i förbifarten, hur är det med uppmuntrande ord och andra kärlekshandlingar? Massage, gemensamma bad, lugna stunder och ett glas vin. När pratade ni med varandra sista, om drömmar och mål, om vad hon vill, vad du vill, inte vad som förväntas av er. När planerade ni senast en stund tillsammans som par - inte som familj.

Även om livet är orättvist och man är fett sur på sin partner som bara nekar en så finns det en sanning i att den enda man kan ändra på är sig själv. Bemöt henne på nytt sätt, för att få ett nytt resultat.
  • Anonym (K)

Eller så skulle DU kunna ta första steget i kompromissen?

Det ÄR faktiskt lite intressant att läsa att "Hon vill inte när jag vill: hon är ond och har ingen sexdrift - men JAG vill inte när hon vill: men det är helt ok, det är hennes fel" - hur fan resonerade du där?

Min pojkvän är oftast kåt på morgonen - det är inte jag. Min biologiska rytm gör det i princip omöjligt för mej att vara kåt på morgonen - jag vet inte varför. Om han lägger energi på att få mej upphetsad så visst, då ställer jag upp. Jag LIDER ju inte av det, det är bara så att jag verkligen inte är sugen då.

På EFTERMIDDAGEN dock, gärna runt 2-tiden, då är jag oftast så jävla kåt så jag vill gnugga mej mot möbler - då sitter han, som du nämner, vid datorn och tycker att "vaddå, vi är ju uppe och påklädda nu?" och hur jag än beter mej så blir det inget sex. Han kan inte tänka sej att "ställa upp" medan jag kan. Och han vill alltid ha sex i sängen, innan eller efter sovande och det är så Tråkigt!

Din kvinna har en rytm och du en annan - och som ALLTID så ska det anpassas till DEJ?
    Du känner dej inte lite patetisk då, månne? Som bara har en tid om dagen då du orkar engagera dej och få upp kuken, liksom? Men när HON säger samma sak (kan tänka sej mitt på dagen) då är det fel?!

På det, OM du skulle vara superkuk någon gång runt den tid hon sagt att hon kan tänka sej, du tror inte det kan finnas en längtan bakom det?

När ni ÄR påklädda och upptagna med annat, att du kommer och uppmärksammar HENNE, inte bara hennes fitta och vad den kan ge dej, utan klär av henne, kysser, slickar, vidrör, smeker - att det INTE är ett jävla RUTIN-KNULL på morgonen för att du råkar vara morgonkåt, utan att du faktiskt ger henne tid och njutning också.

Herregud.
  • Anonym (Passionata)
    Anonym (K) skrev 2014-08-06 12:09:29 följande:
    Eller så skulle DU kunna ta första steget i kompromissen?

Det ÄR faktiskt lite intressant att läsa att "Hon vill inte när jag vill: hon är ond och har ingen sexdrift - men JAG vill inte när hon vill: men det är helt ok, det är hennes fel" - hur fan resonerade du där?

Min pojkvän är oftast kåt på morgonen - det är inte jag. Min biologiska rytm gör det i princip omöjligt för mej att vara kåt på morgonen - jag vet inte varför. Om han lägger energi på att få mej upphetsad så visst, då ställer jag upp. Jag LIDER ju inte av det, det är bara så att jag verkligen inte är sugen då.

På EFTERMIDDAGEN dock, gärna runt 2-tiden, då är jag oftast så jävla kåt så jag vill gnugga mej mot möbler - då sitter han, som du nämner, vid datorn och tycker att "vaddå, vi är ju uppe och påklädda nu?" och hur jag än beter mej så blir det inget sex. Han kan inte tänka sej att "ställa upp" medan jag kan. Och han vill alltid ha sex i sängen, innan eller efter sovande och det är så Tråkigt!

Din kvinna har en rytm och du en annan - och som ALLTID så ska det anpassas till DEJ?
    Du känner dej inte lite patetisk då, månne? Som bara har en tid om dagen då du orkar engagera dej och få upp kuken, liksom? Men när HON säger samma sak (kan tänka sej mitt på dagen) då är det fel?!

På det, OM du skulle vara superkuk någon gång runt den tid hon sagt att hon kan tänka sej, du tror inte det kan finnas en längtan bakom det?

När ni ÄR påklädda och upptagna med annat, att du kommer och uppmärksammar HENNE, inte bara hennes fitta och vad den kan ge dej, utan klär av henne, kysser, slickar, vidrör, smeker - att det INTE är ett jävla RUTIN-KNULL på morgonen för att du råkar vara morgonkåt, utan att du faktiskt ger henne tid och njutning också.

Herregud.
    Bra skrivet!
  • Anonym (Leila)
    Anders 386 skrev 2014-08-06 13:19:41 följande:

Steg ett är iaf att fixa eller byta den knarrande sängen. Skrattande

Absolut. Blir man störd så blir man.

Och vrid om nyckeln då till sovrummet, barnen dör inte om de får knacka på en minut medan ni samlar er.

Jag har varit med min man i 15 år nu, och efter den himlastormande förälskelsen så har vi fått väcka nytt liv i oss och relationen flera gånger.

Det kan bli så att jag blir småkär i någon annan, går och drömmer, kroppen reagerar, men då håller jag avstånd till den personen och går hem och gör något lite häftigt och nytt för min man istället. Det är fullt möjligt för mig att tända lågan igen, men det kräver lite arbete, både med sinne och kropp. Men jag vet ju att det är honom jag vill vara med, det finns inget grönare gräs, det är bara hormonerna som spökar ibland på våren.

Att ha som rutin att ta på varandra, ge massage till ömma axlar eller trötta vader, är ett bra sätt att inte tappa närheten och fastna i fällan "jamen du vill bara ha sex nu för annars rör du mig ju inte". Och givetvis att vara fräsch. Jag blir t.ex. väldigt anti när min man kommer med tvådagarsstubb som ger mig eksem på halsen och ska hångla, sånt är bara så onödigt och viktigt att man talar om hur man vill ha det.

TS, är din kvinna bara småbarns-trött eller är det kanske så att hon har järnbrist eller B12-brist? Att vara trött jämt är faktiskt inte normalt och är man inte utvilad efter en helg där man fått sova ikapp så kan det vara annat som ligger bakom. B12-brist blir man orkeslös av och får dåligt minne och sämre koncentrationsförmåga, det är inte helt ovanligt hos kvinnor i barnafödande ålder.
    Trötthet hämmar också sexuella känslor och kanske ni med gemensamma krafter kan hitta något som gör din kvinna piggare igen? Till att börja med hade jag rekommenderat en allmän hälsokoll.
Svar på tråden Vanliga svepskäl för att slippa sex ?