• mörkergömma

    konstant jäkla molvärk, inte gravid!

    Hej!

    Jag hoppas att någon här inne kanske kan bringa lite ljus till mitt mysterium.

    Jag har under ca 4 års tid, haft lätt mensvärk varje morgon ca 10 dagar innan mens och fram tills att mensen kommer. Det är speciellt på morgonen, men också vid ansträngning av magmusklerna, jogging, eller om jag suttit en längre stund och sedan reser mig upp. 

    Jag har varit i kontakt med otaliga gynekologer mm, angående ofrivillig barnlöshet (inte ens blivit gravid med missfall en enda gång) i ca 5 år, men ingen kan hitta NÅGOT fel. 

    Är det någon som känner igen sig? som också har lättare mensvärk innan mensen kommer (varje månad). Kan också tillägga att mina menssmärtor när mensen väl kommer, är helt olidliga. 

    Har varit hos endometriosexpert som inte kunde hitta någonting. Men jag har länge misstänkt att det är vad som spökar, då jag har många symtom. Ni med endo, eller något annat känt tillstånd. känner ni igen det jag beskriver?

  • Svar på tråden konstant jäkla molvärk, inte gravid!
  • Pimpinellan

    Du har alltså gjort laparoskopi för att se om du har endo. och de hittade inget? Eller utgick läkaren bara från symtom-eller brist på sådana? Endo. måste diagnostiseras via operation,annars vet man inte. Jag hade "bara" ont vid mens,men då så ont att det krävde besök på akuten ibland. Annat som kan ge smärta är ju myom och cystor,men då borde det upptäckts.

  • liliana01

    Har samma.

    Men bror nog mer på förstoppning.

    Och att livmodern ligger långt ner och då gör det ond vid samlag. Kan görs ont i flera dagar..

  • Anonym (Fantad)

    Jag har också molvärk varje dag från ägglossning till mens. I början trodde jag att jag var gravid och att det var ett gravtecken. Men sen blev det så varje månad och fick aldrig något plus på stickan. Vi har försökt sen mars i år. Inte ett enda plus eller missfall så trodde felet låg hos mig då jag alltid får sån molvärk och gravsymtom, som illamående osv innan mens. Har alltid haft sån rejäl mensvärk att jag får kramper och spyr så fick börja med p-piller som jag käkat i flera år så jag minns inte riktigt om jag brukade ha molvärk innan.

    Sambon gjorde dock negativt spermatest för två månader sen så felet ligger väl hos honom då. Eller hos oss båda, vi har inte tagit tag i problemet och ringt och hjälp än.. Har ni kollat så inte problemet ligger hos din sambo?

  • liliana01

    När vi försökte skaffa barn hade vi ses flera gånger varje dag helt sjukt.

    Hade ständig molande värk.

    de visade sig sen att jag hade cystor.

    De försvann sen när jag blev gravid.

    Tror att förrycker sex också kan göra att man blir öm om livmodertappen ligger långt ner.

  • susannes

    hej, kanske svarar för sent nu... iaf jag hade också molvärk innan mens, minst 1 vecka, senaste två åren, efter att sökt hjälp flera ggr pga av detta utan svar, så träffa jag till slut en läkare i samband med fertilitetsutredning pga av sekundär infertilitiet som sa att jag hade en sk chokladcysta och troligtvis endometrios och skadad äggledare pga av det. har inte gjort operation eller titthåll, men efter detta testade jag massa tips som finns vid endo, såsom kost och akupunktur och mår mkt bättre. vill inte äta ppiller, fick också reda på att min mamma hade endo, finns ju ärftlighetsfaktor. vet inte om det är ngn hjälp men så var det för mig.

  • Thotis90

    Jag har endometrios och jag hade ofta småont uppåt 7 dagar innan mens och första 1-2 blödningsdagarna var extremt jobbiga! I juli hade jag så ont att jag var millilmeter ifrån att ringa akuten. Nu har jag ätit minipiller i 3 veckor (fick diagnosen för 1 månad sedan) och om det går som tänkt så kommer jag vara blödningsfri.


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden konstant jäkla molvärk, inte gravid!