• Anonym (?)

Plastikoperation under rötmånad, dålig idé??

Jag har en plastikoperation inbokad under denna månaden och började idag fundera på om det är en dålig idé med tanke på att det är rötmånad nu? Har någon erfarenheter kring detta?

• Svar på tråden Plastikoperation under rötmånad, dålig idé??
  • Anonym (Kia)

normalt brukar man inte planera operation kring rötmånad men om din kirurg gjort bedömningen att det går så går det säkert bra.

• Anonym (q)

Haha nej det är nog ingen fara,.

• Anonym (?)
    Anonym (Kia) skrev 2014-08-05 19:09:31 följande:

normalt brukar man inte planera operation kring rötmånad men om din kirurg gjort bedömningen att det går så går det säkert bra.

Nu har jag bara varit på konsultation hos en sköterska, själva kirurgen får jag träffa på operationsdagen och när jag ringde för att boka en tid gjorde jag det genom en kvinna i växeln, så kirurgen har ju liksom inte gjort någon bedömning så sett.

Snittet ska visserligen läggas inne i munnen så det kanske inte är någon fara på samma sätt då? :/
    Anonym (q) skrev 2014-08-05 19:10:00 följande:

Haha nej det är nog ingen fara,.

Bättre att fråga en gång för mycket.
  • Anonym (Kia)
    Anonym (?) skrev 2014-08-05 19:17:40 följande:

Nu har jag bara varit på konsultation hos en sköterska, själva kirurgen får jag träffa på operationsdagen och när jag ringde för att boka en tid gjorde jag det genom en kvinna i växeln, så kirurgen har ju liksom inte gjort någon bedömning så sett.

Snittet ska visserligen läggas inne i munnen så det kanske inte är någon fara på samma sätt då? :/Bättre att fråga en gång för mycket.

Sköterskan har koll på deras rutiner så det är med all säkerhet lugnt. Är det dessutom i munnen så är det en helt annan sak äb när man ska igenom hudkostymen.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kia) skrev 2014-08-05 19:21:06 följande:

Sköterskan har koll på deras rutiner så det är med all säkerhet lugnt. Är det dessutom i munnen så är det en helt annan sak äb när man ska igenom hudkostymen.

Tack snälla du! :)
Svar på tråden Plastikoperation under rötmånad, dålig idé??