• Lucy Cat

Färga hemma - kan inte tvätta ur färgen

Håller på att bli tokig!

Färgade håret för över en vecka sedan. Har sedan dess tvättat mitt hår med både shampoo och balsam tre gånger. Trots detta stinker mitt hår av hårfärgen och när det torkar blir det tungt och känns oljigt.

Idag sköljde jag håret i över 20 minuter. 

Vad är det som händer och hur i hela Hälsingland ska jag få ur färgen?!

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Svar på tråden Färga hemma - kan inte tvätta ur färgen
  • Lucy Cat
    alla har olika åsikter skrev 2014-08-05 22:43:59 följande:

Är det permanent hårfärg ska du skölja tills vattnet är klart.

Det är ju det som är grejen. Vattnet ÄR klart. Det skummar inte heller i håret. När man sköljer det finns det ingen tillstymmelse till att färgen skulle vara kvar, men så fort håret torkat någorlunda så känner man doften av hårfärg och att det är beläggningar på stråna.
  • Nyfiken gul

vad är det för märke på färgen och läste du/följde du instruktionerna noga? 

använde du alla produkter som fanns med i förpackningen?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lucy Cat
    Nyfiken gul skrev 2014-08-05 22:54:04 följande:

vad är det för märke på färgen och läste du/följde du instruktionerna noga? 

använde du alla produkter som fanns med i förpackningen?

Det är Schwarzkopf och jag läste och följde instruktionerna. Har färgat hemma i närapå 20 år, så det är inte första gången.

Nu har jag återigen tvättat, sköljt, tvättat, sköljt. Tvättade till och med med diskmedel denna gången. Ska låta håret torka lite innan jag blåser det. Håll tummarna!

• essemia

Låter märkligt, även jag är en van hemma-färgare och jag känner inte igen det här alls. Det kan dofta nygjort ett par dar upp till en vecka för mig, sen känns och luktar håret som vanligt.

Dock så gjorde jag en felfärgning en gång, håret blev på tok för rött, och fick då tipset från en frisör att använda balsam i hela håret. Det ska tydligen suga upp överskottsfärg.

Har det blivit bättre nu? Ser att sista inlägget är ett par dar gammalt nu?

• alla har olika åsikter

Konstigt. Färgar också håret själv men aldrig upplevt det du har. Jag tvättar håret med schampo direkt efter jag har sköljt håret från färgen. Det kanske kan hjälpa?

• Lucy Cat

Har heller aldrig varit med om det här förut, men efter diskmedelssköljningen så är håret som vanligt igen. Himla envis färg! 

Svar på tråden Färga hemma - kan inte tvätta ur färgen