• Täss

Någon som fått pergotime utskrivet som är under 23år?

Är 22år ( fyller 23 i januari). Läkarna propsade på att de ej hjälper kvinnor under 23 år. Så jag undrar om det är någon här som fått pergotime eller liknande utskrivet fast ni varit under 23? Har redan konstaterad PCOS sedan långt tillbaka. Tacksam för svar, är så otroligt frustrerande!

• Svar på tråden Någon som fått pergotime utskrivet som är under 23år?
  • lolsing

Jag är 22 år och jag fick pergotime utskrivet utan problem. Gjorde utredning där pcos konstaterades. Konstigt att inte du får!! Det enda var väl att läkaren sa att "vi var så unga" men pergo fick jag ändå :) Precis avslutat andra kuren nu.

• Täss

Men åh vad glad jag blir när du skriver det här! Har läkarnsamtal till vrckan och ska verkligen försöka få honom att gå med på det. Fick din partner göra någon utredning :)

Tack snälla för svaret, känns redan mer hoppfullt! Hur mår du av pergon förresten?

• lolsing
    Täss skrev 2014-08-07 23:02:44 följande:

Men åh vad glad jag blir när du skriver det här! Har läkarnsamtal till vrckan och ska verkligen försöka få honom att gå med på det. Fick din partner göra någon utredning :)

Tack snälla för svaret, känns redan mer hoppfullt! Hur mår du av pergon förresten?

Det borde inte vara några problem för dej att få det utskrivet tycker jag Hur länge har ni försökt bli gravida?

Ja han fick lämna spermaprov :) Jag mår faktiskt väldigt bra, jag var rädd för biverkningarna innan men jag har bara haft lite molvärk till o från.
  • Täss

Jag har inte använt preventivmedel alls sista åren eftersom jag vetat att jag inte har ägglossning. Vi har snart varit tsm i två år och har heller aldrig blivit gravida under den tiden! Hur länge hade ni försökt när du fick det utskrivet? :)

• lolsing
    Täss skrev 2014-08-08 21:02:30 följande:

Jag har inte använt preventivmedel alls sista åren eftersom jag vetat att jag inte har ägglossning. Vi har snart varit tsm i två år och har heller aldrig blivit gravida under den tiden! Hur länge hade ni försökt när du fick det utskrivet? :)

Okej :) då är det ett tag alltså. Vi började utredningen när vi försökt i ca 15 månader. Utredningen tog ungefär ett halvår och sista månaden under den tiden fick jag pergo utskrivet. Vet inte hur länge jag ska få äta det dock, skulle gissa på högst två-tre ggr till och sen blir det spolning av äggledarna sa läkaren, det är jag supernervös för ^^
  • Täss
    lolsing skrev 2014-08-09 01:15:42 följande:

Okej :) då är det ett tag alltså. Vi började utredningen när vi försökt i ca 15 månader. Utredningen tog ungefär ett halvår och sista månaden under den tiden fick jag pergo utskrivet. Vet inte hur länge jag ska få äta det dock, skulle gissa på högst två-tre ggr till och sen blir det spolning av äggledarna sa läkaren, det är jag supernervös för ^^

Men så bra att ni fick det redan innan utredningen var klar. Måste ju kännas skönt att liksom "få börja på riktigt"! :) Har som sagt samtal på torsdag så får höra då vad han säger... Bara hålla en tumme eller tre! :) Sen har jag en tid bokad i september på en privat klinik. Men kändes långt dit...
  • lolsing
    Täss skrev 2014-08-10 21:50:31 följande:

Men så bra att ni fick det redan innan utredningen var klar. Måste ju kännas skönt att liksom "få börja på riktigt"! :) Har som sagt samtal på torsdag så får höra då vad han säger... Bara hålla en tumme eller tre! :) Sen har jag en tid bokad i september på en privat klinik. Men kändes långt dit...

Ja det var/är riktigt skönt! :) Då får vi hoppas på det bästa för dej!

Ja alltså den här väntan mellan alla möten och sånt är ju helt olidlig! Tiden går så himla segt :( Jag var in på VUL idag för att se om nån äggblåsa hade vuxit till sej efter andra kuren pergotime men sån tur hade jag inte :( Nu får jag bara vänta in mensen, typ 2-3 veckor och göra om allt igen. Känns så jäkla jobbigt men ja, vad gör man inte för en liten bebis? :)
  • julii

Hej! :)

Jag är 21 år och fått pergotime utskrivet utan problem. Har inte pco utan det verkar som att jag har utebliven äl pga att jag ätit p piller länge.

Hoppas du också får hjälp :)

• Täss

Tack lolsing! Jag håller också tummarna på att det här ska gå vägen och att dom inte börjar tjafsa....

Julii, nu känns det ännu bättre inför torsdag! =D hur länge har du ätit Pergo och hur har du mått på det? =)

• Täss
    lolsing skrev 2014-08-11 17:45:58 följande:
    Ja det var/är riktigt skönt! :) Då får vi hoppas på det bästa för dej!

Ja alltså den här väntan mellan alla möten och sånt är ju helt olidlig! Tiden går så himla segt :( Jag var in på VUL idag för att se om nån äggblåsa hade vuxit till sej efter andra kuren pergotime men sån tur hade jag inte :( Nu får jag bara vänta in mensen, typ 2-3 veckor och göra om allt igen. Känns så jäkla jobbigt men ja, vad gör man inte för en liten bebis? :)
    och vad tråkigt att det inte vuxit till sig denna gången. Men nu har kanske din kropp hunnit förstå "pergotime" så förhoppningsvis fungerar det bättre nästa gång! Håller tummar och tår för dig!
Svar på tråden Någon som fått pergotime utskrivet som är under 23år?