• Anonym (ul)

Hjälp vad kan hända nu?

Jag är sjukskriven på heltid fram till söndag pga foglossning.
    På måndag är tanken att jag ska börja jobba halvtid men det känner jag att det absolut inte går.
    Jag har ringt min bm och vc i god tid och först skulle jag få en tid idag men nu helt plötsligt kan jag få en tid först på måndag, om ens då..
    Är nyinflyttad i stan sedan några dagar och måste träffa en ny läkare. Har övervägt att byta vc men det är lika illa med tider i hela stan..

Vad händer om de inte kan hjälpa mig på måndag?
    Måste jag gå till jobbet på måndag eller vad har arbetsgivaren för rätt i situationen?
    Vad händer med min sjukersättning om jag inte får förlängt sjukintyg förens tex tis, ons?

• Svar på tråden Hjälp vad kan hända nu?
  • Försäkringskassan

Hej!

I detta forum kan vi svara på generella frågor om sjukförsäkringen, då du har frågor om ditt specifika ärende ska du kontakta din handläggare på Försäkringskassan. 

Vet du inte vem det är kan du kontakta oss på 0771-524 524 så kan vi förmedla en kontakt till handläggaren som sedan kan ringa upp dig.
    När du bokar tid så tala om att du behöver ett förlängt intyg och från och med när, så kan nog läkaren sedan skriva intyget retroaktivt från och med måndag.

Det gör inget om läkarintyget kommer in lite sent till Försäkringskassan, vi har brytdatum den 20:e varje månad så kommer det in före det så ska det inte bli något glapp i din kommande utbetalning.

Hälsningar
    Gabriella, handläggare

Svar på tråden Hjälp vad kan hända nu?