Besviken på FK ang VB.... =(
I måndags kom "förslaget" från FK angående VB, där jag lämnat in ny ansökan där jag sökte högre VB (har 1/2) .
Det blev avslag, där handläggaren tänkte föreslå fortsatt 1/2 VB och ingen höjning.
Känner mig så besviken.
Med papperna hade hon också skickat med domen från 2011, då dom tydligen till viss del utgår från det VB man haft tidigare.
Saken är den, att domen från 2011 beslutar sig på det allra första VB jag sökte (2009), som dock tog 2 år att överklaga - därav är domen från 2011.
Men 2009 när jag sökte första gången (blev beviljad 1/4 vb och överklagade så långt det gick, tills jag fick 1/2) var sonen 9 år!
Det är ju i mitt tycke inte direkt jämförbart med hur det är idag, när han är 14 år.
Har ringt Bup och begärt tid för ett nytt läkarutlåtande, då det förra var en katastrof (för att uttrycka mig milt), för jag kommer gå vidare med det här.
Jag kan inte förstå resonemanget dom för på FK här i kommunen.
Man får ju hela tiden höra att VB är ju inte baserat på barnens diagnoser - utan på merarbetet / tillsynsbehov etc etc, men jag fick höra av handläggaren att det vanliga här var att barn med min sons diagnoser (Asperger, ADD & ODD) beviljas 1/4 vb och att det var ovanligt med 1/2 och praktiskt taget ingen får högre än så.
Men då jag har en 14 åring som inte går att lämna ensam hemma (han eldar, skär sig osv) och i samband med det har ett tillsynsbehov som är ca 72 timmar/vecka (då har jag dragit bort skoltid och 8 h/ dag för sömn) - så kan jag inte tycka att deras resonemang är rimligt =(
Tilläggas bör även att han lider av sömnstörning & depression, så dessa 8 timmars sömn är en stor överdrift.
Jag vet ju hur "gången är" då det inte är första gången jag stångas med FK, men kände att jag behövde skriva av mig lite =(