Hur skulle ni gjort i denna jobbsökar-situation?
Jag är gravid just nu i vecka 8 (snart 9). Är för tillfället på jakt efter jobb och var på intervju till ett jobb igår. Det verkar absolut intressant och det är ett jobb som jag tror att jag har ganska goda chanser att få. Jag sa inget under intervjun om att jag är gravid, det är ju fortfarande ganska tidigt. Men sen är problemet att jobbet "bara" är ett vikariat (för en annan mammaledig) som sträcker sig till sista april nästa år. Och om allt går som det ska så kommer bäbis i mitten på mars. Vilket betyder att jag inte kan jobba hela vikariatstiden och dom kommer behöva ta in ännu en vikarie för dom sista 2 månaderna. Det förstår ju vem som helst att det inte är en optimal lösning.
Nu till min fråga; skulle du ha sagt något om graviditeten OM du blev erbjuden jobbet? Kan dom i så fall neka mig det av den anledningen? Jag tycker det skulle kännas fel att inte säga något. Dom skulle ju ändå senare kunna räkna ut att jag antagligen visste. Men är såklart rädd att inte få jobbet. Behöver ju pengarna!
Hur skulle du gjort? Tack för alla svar och tips! =)