• Anonym (JohnDoe)

IAN eller EMIL?

Vilket av dessa namn är bäst helt enkelt?

• Svar på tråden IAN eller EMIL?
  • Anonym (JohnDoe)
    Fjärrkontrollen skrev 2014-08-06 13:11:13 följande:

Ian. 

Tack :) hoppas fler svarar!
  • Anonym (Alltså...)

Namnet Emil är finare än Ian, men jag kan inte låta bli att tänka ".... i Lönneberga", när jag hör namnet Emil. Därför röstar jag på Ian.

• Anonym (JohnDoe)
    Anonym (Alltså...) skrev 2014-08-06 13:56:08 följande:

Namnet Emil är finare än Ian, men jag kan inte låta bli att tänka ".... i Lönneberga", när jag hör namnet Emil. Därför röstar jag på Ian.

tack för svaret! Ian 2, Emil 0 än så länge. önskar fler kunde svara..
  • fluu

Emil! Bra, gångbart, lite busigt, men ändå seriöst på vuxen. Ian är det egentligen inget större fel på i sig, men jag tänker bara på Ian Wachtmeister Kräks

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Alltså...)
    fluu skrev 2014-08-06 16:51:10 följande:

Emil! Bra, gångbart, lite busigt, men ändå seriöst på vuxen. Ian är det egentligen inget större fel på i sig, men jag tänker bara på Ian Wachtmeister

Dock är det nog fler som tänker på Emil i Lönneberga när de hör namnet Emil. Dessutom så kan Emil tendera att få en barnslig touch - jag tänker när barnet växer upp till en man. En man...vid namn Emil? Nja... Ian - yes! ;)
  • fluu
    Anonym (Alltså...) skrev 2014-08-06 16:54:26 följande:
    Dock är det nog fler som tänker på Emil i Lönneberga när de hör namnet Emil. Dessutom så kan Emil tendera att få en barnslig touch - jag tänker när barnet växer upp till en man. En man...vid namn Emil? Nja... Ian - yes! ;)
    Ja? Det ser jag däremot inte som en negativ association. Och nej, jag tror inte att majoriteten ser Emil enbart som ett "barnnamn" pga buspojken. Jag känner Emils i alla åldrar och tycker att det är ett namn som visserligen är mjukt, men som ändå "hänger med" bra hela livet.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (JohnDoe)
    Anonym (Alltså...) skrev 2014-08-06 16:54:26 följande:
    fluu skrev 2014-08-06 17:01:54 följande:
    Ja? Det ser jag däremot inte som en negativ association. Och nej, jag tror inte att majoriteten ser Emil enbart som ett "barnnamn" pga buspojken. Jag känner Emils i alla åldrar och tycker att det är ett namn som visserligen är mjukt, men som ändå "hänger med" bra hela livet.
    Tack för era synpunkter!

Svar på tråden IAN eller EMIL?