• Anonym (undrar)

Har jag en prick i registret?

När jag var 18 år åkte jag dit för att ha haft anabola steroider i kroppen. Idag är jag 30 år. Har jag en prick i registret? Syns detta brott någonstans?

• Svar på tråden Har jag en prick i registret?
  • Anonym (Wildrat)

Skicka efter ett registerutdrag från polisen så ser du.

• Anonym (Sannamamma)

Straffböter försvinner efter 5 år och de flesta fängelsedomar efter 10 år...

• Anonym (undrar)
    Anonym (Sannamamma) skrev 2014-08-06 19:29:44 följande:

Straffböter försvinner efter 5 år och de flesta fängelsedomar efter 10 år...

Är det inte längre när det gäller narkotikabrott? har för mig att narkotikabrott aldrig försvinner
  • Anonym (Sannamamma)

Kom

Anonym (undrar) skrev 2014-08-06 19:32:17 följande:

Är det inte längre när det gäller narkotikabrott? har för mig att narkotikabrott aldrig försvinner

Nej belastningsregistert styrs av straffet och alla domar ska vara borta efter 20 år. Finns bara ett prickregister som inte försvinner i Sverige och det är för legitimerad vårdpersonal.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Sannamamma) skrev 2014-08-06 19:35:34 följande:

Kom

Nej belastningsregistert styrs av straffet och alla domar ska vara borta efter 20 år. Finns bara ett prickregister som inte försvinner i Sverige och det är för legitimerad vårdpersonal.
    så min prick är borta om 20 år?
  • Anonym (Sannamamma)
    Anonym (undrar) skrev 2014-08-06 19:38:49 följande:

så min prick är borta om 20 år?

Nej det gäller extremfal. Oavsett om du fick böter eller fängelse så är du inte med i belastningsregistert längre.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Sannamamma) skrev 2014-08-06 19:41:08 följande:
    Nej det gäller extremfal. Oavsett om du fick böter eller fängelse så är du inte med i belastningsregistert längre.
    Jag har hört att om man har begått narkotikabrott så kan man aldrig arbeta inom vissa yrken. Alltså en sådan här typ av prick försvinner aldrig. Några fler som vill svara?
  • Anonym (Sannamamma)

Gå in och läs om belastningsregistert så ser du att INGA domar finns kvar efter 20 år. Drt du har hört är nog skrämselpropaganda.

Svar på tråden Har jag en prick i registret?