• Almina

Märka kläder

Hur märker ni barnens kläder? Jag vill gärna ha ett smidigt sätt... Är det någon som har erfarenhet av lappar man stryker på? Sitter de i tvätten? Går de att få bort sen om man skulle vilja det?

Eller har ni andra tips?
    Märkpenna på tvättlappen är ju kanske det allra snabbaste, men jag har fått en hel del hemmasydda kläder, utan tvättlapp...

• Svar på tråden Märka kläder
  • MammaBella

Bästa är strykfria namnlappar. Som ett klistermärke som fäster superbra på tvättlappen men funkar även direkt på tyg! finns på typ namnlappar.se

• Almina
    MammaBella skrev 2014-08-06 21:53:34 följande:

Bästa är strykfria namnlappar. Som ett klistermärke som fäster superbra på tvättlappen men funkar även direkt på tyg! finns på typ namnlappar.se

Tack för tipset! Det ska jag kolla på!
  • Barbamama08

Jag använder märkpenna, tunn i bläck som jag tycker håller bra i tvätten, en stämpel som också håller bra i tvätten, stryklappar och lappar som man fäster med små plastgrejer istället för att sy. De kan vara bra om det inte är någon hank på en del koftor osv, så de kan hänga på kroken. Har även en vanlig permanent penna som jag använder t ex vid sidan på sulan på skor, som inte går att märka på så många andra sätt osv. Allt är ju bra till olika ändamål. Om man planerar att sälja något så brukar köpare inte vilja att kläderna är märkta, och då är ju stryklappar t ex bättre.

Svar på tråden Märka kläder