• Anonym (ajaj)

Slagit i knät

Klappade i mitt knä rejält tidigare ikväll i en stålkant. Gjorde först sådär svinont som det gör när man slår i. Men sen kändes det inte så mycket.
    Men nu har det svullnat lite precis där det slog i samt har blivit blått. Ömmar när jag går och i trappor haltar jag redigt.
    Är de nåt som kan blivit skadat i knät tro?

• Svar på tråden Slagit i knät
  • Anonym (hm)

Omöjligt att svara på, du får söka dig till akuten för bedömning och ev röntgen hos ortopedin. Eller är det ej akut besök vårdcentralen.

• Lilje

Jag slog mitt på fyllan, första veckan gick det från blått till grönt. Nu ser det normalt ut efter en månads tid, men gör fortfarande lite ont om jag står på knä.

• Anonym (ajaj)

Jo jag förstår att det är svårt att svara på. Söker helst inte akut, finns roligare ställen att spendera 6-9 h på... Men är det nödvändigt så självklart.

Kanske ska söka vc imorgon om de inte känns bättre då?

• Anonym (hm)

Gör så, ta en treo och sov.

• Anonym (M)
    Anonym (ajaj) skrev 2014-08-07 00:08:51 följande:

Jo jag förstår att det är svårt att svara på. Söker helst inte akut, finns roligare ställen att spendera 6-9 h på... Men är det nödvändigt så självklart.

Kanske ska söka vc imorgon om de inte känns bättre då?

Ta en värktablett och sov!

• Anonym (ajaj)

Lättare sagt än gjort. Men ligger i sängen så det är planen. Inatt ska de inte åkas nånstans inte. :)

• Anonym (M)
    Anonym (ajaj) skrev 2014-08-07 00:27:20 följande:

Lättare sagt än gjort. Men ligger i sängen så det är planen. Inatt ska de inte åkas nånstans inte. :)

Ring Vårdcentralen senare idag och rådgör med dom angående knät!

Svar på tråden Slagit i knät