• turia

Hur ofta är det normalt kissa som gravid?

Jag måste kissa varje timme el ibland annan var.Men på natten räcker det om jag går upp 0430..
    Dricker bara lite mer än i vanliga fall, Hur är era kissblåsor?
    V 19

• Svar på tråden Hur ofta är det normalt kissa som gravid?
  • Milda

Det har varit lite från och till. Nu går jag nog upp varannan timme och kissar på natten. På dagen beror det på hur mycket jag dricker men det är nog varannan timme då med.....Är i v38

• Martina426

Samma för mig med som med Milda c:a 1 1/2 timme imellan!

V35

• atopia

Som svar på din fråga: Hela tiden!!!

Ibland går jag på toa en gång i halvtimmen, ibland kan det dröja flera timmar emellan. Ibland är det så illa att jag måste gå med bara 10 minuter mellan gångerna men då brukar det inte komma många droppar.

//Emmeli v.30

• vadskajaghetadå

ja med..å jag e bara v 14...jättejobbigt att vara ute..sen när man rusat till toalett som nästan blir nån buske kommer de ändås bara nån droppe *grr*

• turia

Det blir dyrt med toapapper, hehe. Min BM sa när jag var där att du ska inte gå första gången utan andra om ni fattar. men ibland undrar man inte överdriver det lite själv, för ibland händer det att det bara tar en halvtimme så måste jag dit o skvätta- SKA bättra mig.

• Jambosana

Är i vecka 11 och springer på toa stup i kvarten. Jag är lika kissnödig oavsett hur mycket som sen kommer, så jag kan inte hålla mig en timma till... Går upp 3-4 ggr/natt och sen är det ett jäkla spring hela dagen. Tröttsamt.

• gloria

Jag är i v.11+2 och jag har sprungit på toa sen v.7.
    Ibland har jag ett ständigt tryck i nedre delen av magen o det känns som man ska kissa på sig hela tiden.
    Så fort man nyser,hostar eller dyligt kommer det ett par droppar i trosorna.
    Undrar hur det ska gå till när jag ska lämna urinprov nästa vecka.Barnmorskan sa att det skulle ha gått 4 timmar emellan.

• jummie

är i v 16 snart 17 o jag har sett mer av min toa nu än jag någonsin har sett.....springer med en timmes mellanrum ungefär...ibland mer

glöm bara inte att fylla på med vätska för det töms ju ut mer än vanligt så då kan det vara bra att fyla på oxå!

• Tingen

Ingen skillnad mot för tidigare. Behöver inte gå upp om natten utan kan klara mig utan att vakna. Så skönt!
    Dricker lite mer än vanligt.

• Mist

JÄMT!!

*skratt* Och det är inte så att det kommer lite heller, utan jag kissar helt normalt sisådär två, tre ggr i timmen.. ibland oftare, ibland mindre.
    Å dricker, ja, det gör jag åxå mer ofta!

På natten brukar det bli toabesök tre ggr iallafall! åsså två glas vatten vissa nätter.

Kram

Svar på tråden Hur ofta är det normalt kissa som gravid?