• Combain

Fotografer, Webdesigners och andra egenföretagare, är detta något för er?

Hejsan,

Jag är själv egenföretagare som webdesigner, och brukade ofta skjuta upp det administrativa arbetet, då detta inte är något man orkar göra efter en 10 timmars arbetsdag. Detta innebär att mina fakturor skickas senare än de borde och likviditeten i företaget drabbas. 

Just nu sitter jag i ett utvecklingsarbete av en molntjänst som heter Invoice Mobile. Vilket helt enkelt är en tjänst för att fakturera, och som finns tillgänglig för både iOS och Android. Detta innebär att jag nu kan få iväg mina fakturor på några minuter  via min mobil och iPad istället för att köra igång datorn och sitta där i nån timme. 

Tjänsten var från början riktad mot hantverkare men nu har vi tänkt ändra inriktning till småföretagare, med fokus på de som säljer tjänster, alltså fotografer, webdesigners etc. Därav undrar jag om det finns några sådana egenföretagare som hade kunnat ge oss lite feedback. Finns det ett behov av denna tjänsten eller är det bara jag som inte har lust att lägga flera timmar varje månad på att fakturera?

Tjänsten är helt gratis, så länge som man kan leva med lite reklam på fakturan, och vill man ha bort den och få full tillgång till molntjänsten kostar det från 1.99 kr/faktura.

All feedback är välkommen, Tack!

Direktlänk till iOS app
    Hemsida

• Svar på tråden Fotografer, Webdesigners och andra egenföretagare, är detta något för er?
  • sportpappa

Jag har testat tjänsten och den ser ganska bra ut.
    Det jag reagerade på direkt var:
    -Långsam tjänst. Åtminstone via webbgränssnittet.
    -Jag har slagit av öresavrundning, men den avrundar ändå.
    -Android-versionen har jag inte lyckats att hitta.
    -Priset. Från 1,99 kr/faktura. Jo, om du skickar 100 fakturor per månad. Jag skickar 0-4 fakturor per månad vilket gör att min kostnad per faktura blir 12,50-50 kr/faktura. Om jag kopplar på fakturatjänsten i min e-bokföring på Swedbank så kostar det 25 kr/månad för hur många fakturor jag vill.

Priset är alltså det avgörande. Det blir för dyrt för mig. Det är inte jättemycket pengar, men jag har ett alternativ som blir billigare och då integreras alla fakturor automatiskt med min bokföring.

Svar på tråden Fotografer, Webdesigners och andra egenföretagare, är detta något för er?