• Fille Fjonkan

10-månaders med utslag på hela ryggen? Hjälp!

Tösen, 10 månader, har plötsligt fått utslag över hela ryggen. Det är små röda prickar fläckvis. Det är lite skrovligt. Förra veckan hade hon hög feber i 3 dygn, när den försvann letade jag efter utslag utan att se några. Nu är hon frisk, bara en aning snuvig.

Känner ni igen dessa utslag: www.familjeliv.se/krypin/fille_fjonkan/gallery/phpiznrpz.jpg

Vad kan det vara?

• Svar på tråden 10-månaders med utslag på hela ryggen? Hjälp!
  • kinsan

Tycker det ser ut som nässelutslag. Har hon ätit nåt konstigt? Kliar de tror du?

• Fille Fjonkan

Hon har inte ätit något hon inte ätit förut utan problem och hon verkar inte vara besvärad av dem. Det är så märkligt. Undrar vad det kan vara?

• Max mamma

I bland kan barn få nässelutslag fast man inte kan hitta orsaken...så var det med Max i julas.

Prova att smörja lite med hydrokortison får se om det går tillbaka.

• Lill Norpan

Det låter som tredagars feber tycker jag! Vår lilla dotter har också fått röda prickar på rygg, mage och i ansiktet. Hon hade hög feber fredag till söndag och prickarna kom igår. Enligt BVC så var det med största sannolikhet tredagarsfeber hon fått. Stackars lilla pluttan!

• Fille Fjonkan

Jag tänkte också på 3-dagarsfebe, men jag tycker prickarna kommer lite för sent. Tösens feber gick över i torsdags eller fredags.

Svar på tråden 10-månaders med utslag på hela ryggen? Hjälp!