• Mina barn är Görel å Malte

Vad kan det vara?

En jag känner har en flicka på nio år.
    Vi kan kalla henne Hilda.

Det låter när hon sväljer, och hon säger att hon nästan kvävs om hon gör det.
    Det ska inte göra så ont i halsen på det vanliga sättet, mer, värk, fast ändå inte. Det känns som om det ömmar och som det hör ihop med dammet det känns som hon har i halsen, typ
    (Hildas beskrivning)

Hon känner tryck mot/lite ont i öronen, som också känns dammiga. Hon nyser, hostar nästan aldrig.

Hon säger att halsen och öronen typ hör ihop, som en stor klump bara.

Hon har hård nästäppa och kan ej snyta sig, så hon snörvlar. En bra beskrivning, säger hon nu, är "ont i halsen, näsan och öronen som man får när man snörvlar mycket"

Ska också kännas hetsigt och kallt i halsen när hon andas.

Mamman har Pratat om att hon nog borde sluta snörvla, men hon säger att det blir jobbigt om hon slutar, och att hon har svårt att sluta, fast hon vill.

Mina frågor är:
    Vad kan det vara?
    Hur ska vi hjälpa?

• Svar på tråden Vad kan det vara?
  • Anonya

Ja, dags att besöka en läkare. Nässprej kan lätta upp tills dess. Kanske antihistamin som vidgar lite.

Okej, ska prata med mamman!

Hon sa att det inte finns möjligheter. Jag vet ej varför, man tips på hemmakurering (eller tips på att övertyga henne)

• Dixie
    Mina barn är Görel å Malte skrev 2014-08-07 20:56:56 följande:
    Hon sa att det inte finns möjligheter. Jag vet ej varför, man tips på hemmakurering (eller tips på att övertyga henne)
    det finns inte möjlighet att ta sitt sjuka barn till en läkaren?? det låter ju osannolikt…….
  • Flisan79

Man kan dessutom inte ge tips för något som man inte vet med säkerhet vad det är.

• tjockobbe

Mamman ska ta barnet till läkare. "Ingen möjlighet".. vilket skitsnack! Kräv att hon tar barnet till läkare eller hota med att dra in myndigheter, att låta barnet gå och vara dåligt är inte bra.

Vera 130923
  • pigglet

Det är klart barnet ska till läkare. De behöver ju inte åka in till akuten nu i natt, boka en tid på vårdcentralen. Klart det finns möjlighet till det, hur skulle det kunna vara omöjligt?

Ja, nu åker de in här strax...

Tack för er feedback, fick visa tråden för henne

Svar på tråden Vad kan det vara?