• Juuana

Yasminelle 28, vanligaste biverkningarna?

Hallå!
    Jag har precis börjat käka detta p-pillret, andra dagen idag.
    Jag har aldrig käkat p-piller förut, så vet inte riktigt hur allt fungerar.
    Jag hade spiral innan men fick så mycket acne och blev en riktig sur kärring, så tog bort den och min gynekolog föreslog detta p-pillret. 

Min fråga till er är främst vilka av er som käkar detta pillret, och vad era vanligaste biverkning blivit utav yasminelle 28? 

Läste andra trådar om yasminelle 28 här på familjeliv, men inläggen var från 2007-2009. 

Vad tycker ni om detta p-piller, funkar de? Dåliga, bra biverkningar? Vilka? Har bara hört massa dåligt om p-piller generellt, och alltid varit så rädd att äta dom.

• Svar på tråden Yasminelle 28, vanligaste biverkningarna?
  • Stokke

Jag mådde fruktansvärt dåligt av mina p piller, just yasmine.
    Jag kände mig deprimerad, men detta var jag. Hoppas att du inte går någon negativ effekt på dessa,
    De är riktigt bra på att "ta bort finnar"

• nellys

För mig har det funkat bra i ca 8 år nu. Minns inte om jag fick några biverkningar i början men de var i såna fall lätta och övergående. Läs om biverkningar i bipackssedeln eller på fass.se. Jag fick Yasmine just för att de är bäst om man är eller har tendenser att bli deprimerad. Man ska inte bli lika nedstämd av dom som man kan bli av andra (enligt min barnmorska). 

• SaraD

De svar du fått gäller för Yasmin och inte yasminelle, som är två olika p-piller. Jag har ätit yasminelle, för länge sedan, kommer inte ihåg hur det var, men har för mig att de var dyra och att de funkade hyfsat bra. Dock är det så individuellt hur man reagerar på olika p-piller, så det enda man kan göra är att testa

• nellys

Ja men titta det stämmer ju SaraD! Läste lite snabbt där. Hoppas du får svar om Yasminelle TS! 

Svar på tråden Yasminelle 28, vanligaste biverkningarna?