Nån som pluggar till undersköterska/barnmorska här? För jobb på förlossningen!!!
Satt o pratade med en kompis idag om att jag e så sugen på att sadla om och satsa på det yrke som är min dröm att jobba med. Barnmorska!!!!
Är så fullkomligt betagen i dessa underbara starka människor och den miljö som råder på förlossningen. Suger i mig allt om förlossningar med dokumentärer mm.
Funderar på om man ska plugga till undersköterska så att man kan få in en fot och vara med på förlossningen på så sätt. Eller om man ska slå på stor och utbilda sig till barnmorska med en gång.
Fast det är ju rätt lång utb då. Och det är jag ärligt talat inte det minsta sugen på då man har två små barn hemma och inte vill dra på mig mängder i studieskulder.
Jag har idag fast jobb (är dock mammaledig tom okt) som säljare. Tjänar ca 30-35000:- innan skatt så det lockar ju givetvis att stanna kvar. Men detta är ju inget jag vill göra resten av livet.
Nån mer som pluggar för att få komma in i förlossningsvärlden??? Nån som har lite tips och vägledning så vore jag superglad!!!!!!!!!!!