• Anonym (blääää)

Min fru tar aldrig initiativ till sex

Vill gärna höra vem som tar initiativ till sex hos er?
    Jag är gift sedan knappt 20 år sedan och har en helt underbar fru. Hon är jätteduktig med barnen och jag älskar henne verkligen. Men under våra 20 år har hon max tagit initiativ till sex 10-15 gånger. Med jämna mellanrum tar jag upp det med henne (kan bli ganska irriterad på det). Då kommer hon oftast dagen efter och vill ha sex menar hon, men jag känner att det bara är för att visa mig att hon kan ta initiativet. Hon vill egentligen inte men vill som sagt visa mig.
    När vi har sex har jag alltid tyckt att hon inte verkar tycka det är särskilt skönt heller men hon säger att hon gillar det. Hon kommer ibland men bara om hon själv hjälper till. Om jag inte ber henne hjälpa sig själv så bryr hon sig inte om att det går för henne. Jag får nästan alltid känslan av att hon tycker det är skönt när det är över också.

Finns det någon man eller kvinna som känner igen sig här. Vad kan det egentligen bero på. Jag blev arg ikväll när vi skulle (på mitt intitiativ) ha ett förspel. Jag berättade en massa goa saker jag skulle göra på henne för att försöka få henne upphetsad. Men hon somnade!!!!! Faan vad tråkig man känner sig då :(

• Svar på tråden Min fru tar aldrig initiativ till sex
  • Anonym (blääää)

Det har varit perioder då jag känner att jag ska verkligen inte ta initiativet nu. Då blir det inget sex. Som mest har det gått 3 månader utan att vi haft sex då!

• FEMA

Jobbigt! Jag har varit i samma situation. Vill inte verka negativ men vi håller på att separera nu, efter 20 år tillsammans. Senaste två åren har varit sexfria...

Mitt råd är att föreslå parterapi för din partner. Jag önskar att jag gjort det för tio år sedan då det fortfarande fanns något kvar att rädda.

• Anonym (Testa ngt nytt?)

Hon kanske är som jag? Jag avskyr förspel om förspel innebär oralsex på mig. Jag ger gärna oralsex till maken men vill inte ha själv. Tyckte under många år att det var svårt att visa att jag tyckte själva sexet var skönt, det kändes fånigt att låta. Tyckte också att det var jobbigt att visa/ta initiativ till sex själv. Har alltid tyckt att bästa sexet var efter att vi bråkat men visste inte varför. Kollade på ett program om bdsm och smisk och då föll alla bitar på plats. Frågade maken om vi kunde testa och han sa ja. Nu har vi bästa sexet EVER! Helst skulle jag ha varje dag men jag är oerhört glad för att det iaf blir 3-5 ggr/vecka. Och numera låter jag.... Det går liksom inte att låta bli så m facit i hand, det var skönt förut men det är grymt nu! och vi har en överenskommelse: maken tar alltid initiativ till sex men jag säger aldrig nej. Funkar för oss!

• Anonym (Tuffer)

Hej! Känner igen mig i dig. Jag tröttnade till slut. Min fru visade ingenting alls... jag kände inte heller något. Men så tog fan tag i mig. Jag tog tag i min fru, betydligt bestämdare än vad jag gjort förrut. Jag tog henne med storm. Ta tag i henne hårdare mot vad du brukar göra, tvinga upp armarna över hennes huvud, sätt på henne där hon står och visa att du är ett vilddjur. Hitta på nya spännande saker som ni inte brukar göra. Gå lite "over the edge"... jag lovar.. jag har en gudomlig fru nu och vi hittar på spännande saker som tänder oss bägge. Lycka till! Detta har hjälpt oss..

• Anonym (blääää)

Tack. Jag har märkt att det där med hårdare tag har fungerat bra senaste tiden. Men det är fortfarande alltid jag som tar första steget till sex. Hon säger att hon gillar att ha sex med mig och att jag är jättebra. Men varför tar hon då aldrig initiativet. Hon kan väl åtminståne visa att vi ska gå och lägga oss och mysa, eller när vi lägger visa att hon vill. Gör inte jag något så somnar hon alltid.

• Anonym (Testa)

Det är svårt att göra en bedömning av detta då du inte ger någon information om ert sexliv. Men som tidigare skrivit utforska nytt.. Fråga henne vad som tänder henne, hur vill hon blir tagen/eller hur vill hon ta dig?
    Försök att prata med henne utan att det skall handla om initiativ för likväl som du vet det så antar jag att hon själv är medveten och då blir hon arg som du säger när ni talar om det.

Jag hade ett förhållande på antal år där jag ställde upp typ varannat år för att mest få tyst på honom och då var det en pina, det gjorde ont då jag inte ens var tänd och blöt och det var jobbigt,.. dag har jag sex nästan varje dag men min nuvarande och  tar jag MYCKET initiativ. Vad är det hon tänder på ? hon kanske behöver ha något nytt för att tända glöden. Om det är svårt att prata skriv ett brev till henne där du förklarar att du vill ge henne den upplevelse som hon vill ha att du vill ge henne njutning osv.

Glöm bara inte att de henne uppskattning utanför sängen med, det är så viktigt med de där extra kramarna och kyssarna i nacken när man står och lagar mat eller viker tvätt eller vad som. de som visar att du finns där för henne och att du älskar henne. För om det bara är närhet när det kan vankas sex så förstår jag hennes reaktioner.

Ta det försiktigt och jobba fram något som kan tända er glöd tillsammans

• Anonym (blääää)

Jag försöker och har alltid försökt ge henne närhet under dagarna också. Hon säger ofta att hon verkligen vet att jag älskar henne och att jag visar det på ett underbart sätt.
    Hon säger som sagt att hon gillar att ha sex med mig. Men varför tar man då aldrig initiativet. Ibland får jag känslan att hon inte alls gillar sex. Men jag är rädd för att det är mig det är fel på och att jag helt enkelt inte attraherar henne.

Vi ska på rådgivning idag för första gången kan jag tillägga också.

Hur ofta tar er andra part initiativ för sex, och hur ofta tar ni det själv?

• Anonym (Testa)

Vi har ju sex nästan vad dag så det är nog rätt lika oss emellan tror jag. han visar tydligt att han vill ha mig och jag gör detsamma. 

• Anders 386

Vi kör på rutin, min fru vet att har det gått en vecka börjar det bli dags. Hon märker det också på min uppvaktning. Men det är i princip alltid hon som "avgör" när det ska bli sex. Hon vet att jag vill när hon vill. (Jag har tröttnat på att få nobben, därför har jag lagt ansvaret på henne istället, men jag ger henne tydliga tecken.)
    Men man får leva med att för många är sexet en inte så speciellt viktig del i livet, och för vissa är det nästan ett krav med sex om man ska må bra. (Skulle tro att för oss som hänger på FL sexdebatter är sexet en ganska viktig bit i livet.)

Med åren har jag äntligen också fattat att det där med långt förspel är alldeles för överreklamerat, när min fru lägger sig i sängen är det sex hon vill ha, inte en massa "sensuella" smekningar som jag blev itutad i min ungdom. I stort sett är det pang på fittan som gäller, helst med munnen o tungan..  Glad  Tyvärr har hon aldrig berättat själv om sina önskemål i sängen, så det tog lång tid innan jag fattade att jag bara tröttade ut henne med att försöka vara romantisk.

• Anonym (Louise)

Gift sedan 21 år. Känner igen mig precis i din fru. Har gradvis tappat intresset för sex under åren. Tycker helt enkelt det är tråkigt, det ger mig absolut ingenting längre. Det är jobbigt, påträngande och tar alldeles för mycket tid.

Håller dock med om vad flera här ovan har diskuterat. Det enda som möjligen kan få mig att vakna till, det är om min man tar lite hårt i mig, hans fysiska styrka är otroligt upphetsande, när han liksom "visar vem det är som bestämmer". Vet att det låter hemskt politiskt inkorrekt men det tycks vara många kvinnor som gillar det. Så även jag...

• Anonym (Testa ngt nytt?)

Som sagt jag tar aldrig initiativ. Men jag har tydligt klargjort att jag helst vill ha sex varje dag. Accepterar dock att det inte alltid blir så. Vi har fantastiskt sex och makens press på att alltid behöva ta initiativet har släppt gm att han vet att jag inte säger nej. Vi har varit tillsammans över 20 år om det spelar ngn roll.

• Kinga84
    Anders 386 skrev 2014-08-08 09:11:52 följande:

Vi kör på rutin, min fru vet att har det gått en vecka börjar det bli dags. Hon märker det också på min uppvaktning. Men det är i princip alltid hon som "avgör" när det ska bli sex. Hon vet att jag vill när hon vill. (Jag har tröttnat på att få nobben, därför har jag lagt ansvaret på henne istället, men jag ger henne tydliga tecken.)

Men man får leva med att för många är sexet en inte så speciellt viktig del i livet, och för vissa är det nästan ett krav med sex om man ska må bra. (Skulle tro att för oss som hänger på FL sexdebatter är sexet en ganska viktig bit i livet.)

Med åren har jag äntligen också fattat att det där med långt förspel är alldeles för överreklamerat, när min fru lägger sig i sängen är det sex hon vill ha, inte en massa "sensuella" smekningar som jag blev itutad i min ungdom. I stort sett är det pang på fittan som gäller, helst med munnen o tungan..    Tyvärr har hon aldrig berättat själv om sina önskemål i sängen, så det tog lång tid innan jag fattade att jag bara tröttade ut henne med att försöka vara romantisk.

Samma här min fru vill aldrig får inte ens ta i henne...
  • Kinga84
    Anonym (blääää) skrev 2014-08-07 23:12:38 följande:

Det har varit perioder då jag känner att jag ska verkligen inte ta initiativet nu. Då blir det inget sex. Som mest har det gått 3 månader utan att vi haft sex då!

Håller med de är hemskt. Samma sits har typ sluta hoppas. Fundera på skilsmässa nu orkar inte ha det så här
Svar på tråden Min fru tar aldrig initiativ till sex