Jag är redo men inte min kille
Hej FL!
Jag behöver hjälp och råd från er! Jag är 23 år idag och har en kille som är 28 år. Vi älskar varandra väldigt mycket och har varit tillsammans i 3år. Jag är klar med studierna och söker nytt jobb nu medan min kille ska börja studera nu till hösten. Hans utbildning kommer att vara på 5 år och 1 år praktik (=6 år egentligen) Mitt problem är att jag vill bli gravid inom ungefär 2-3 år då jag vill vara en "ung mamma" samt för att jag är redo redan idag men vill vänta en stund så jag fått ett bra jobb. Jag har verkligen en längtan till att börja skapa min egna familj! Men när jag sa detta till min kille sa han : vi får se, vi kanske inre är redo då, jag kan inte tänka på barn just nu... Det är alltid det han säger så fort vi pratar om barn. Är man någonsin redo? Vill han inte ha barn?? Jag vill ha barn nu men vet att jag måste vänta så vi fått stabil ekonomi. Jag vill verkligen inte pressa honom men detta stör mig extremt mycket. Det känns som han inte vill ha familj någonsin. Jag vill inte bli lurad om några år när det kanske kommer fram att han inte vill alls. Vad ska jag göra? Kan jag ställa ett ultimatum?
Orolig själ