Anonym (.) skrev 2014-08-08 16:50:10 följande:
Vissa får det tidigt. Min bror fick sina första grå hårstrån när han var i den åldern. Min mamma var helt gråhårig när hon var 30.
Det är inte jättevanligt, men förekommer. Spelar det någon roll?
Oj, okej. Nej, det spelar ingen roll. Jag var bara orolig om det var relaterat till hans hälsa.
Dixie skrev 2014-08-08 16:50:54 följande:
Att man börjar bli gammal! Mina första grå hårstrån kom när jag var 25, det är olika för alla!
Tack för svar!
Anonym (olika) skrev 2014-08-08 16:51:42 följande:
Hur tidigt blev hans föräldrar gråhåriga? Sånt där kan ju variera. Jag känner en kille som var helt grå vid trettio.
Jag har ingen aning. Han har ingen kontakt med sin pappa så vet inte riktigt hur han ser ut och hans mamma är ultrablond så det är ganska svårt att urskilja gråa hårstrån hos henne. Hoppar nog över att fråga honom eftersom han tycker det är så känsligt.
Anonym skrev 2014-08-08 16:53:27 följande:
Det är genetiskt, och olika för alla. Det kan komma redan i tonåren, även om det är ovanligt. Låt honom ha sitt hår i fred och lägg dig inte i.
Ja, okej. Men jag undrar inte kring hans gråa hårstrån av ytliga skäl. Trodde det var mer troligt att de kunde vara relaterat till stress eller näringsbrist snarare än "åldershår", men det var visst ganska vanligt ändå.
Mamori skrev 2014-08-08 17:42:40 följande:
Sitter hårstråna typ mitt på huvudet eller i luggen /vid pannan typ?
Det är i luggen!
Anonym (MP) skrev 2014-08-08 21:09:54 följande:
Jag är mörkhårig och har vita
Långa hårstrån. Haft sedan 17-18 års ålder. Rycker med pincett ibland. Nu är jag 28 och är inte gråhårig men har ett par vita rackare.
Min sambo är också riktigt mörkhårig så man ser verkligen de där hårstråna. Men skönt att höra att det inte behöver vara relaterat till något slags sjukdomstillstånd (som jag först var inne på).
Anonym (silvervit) skrev 2014-08-08 17:12:09 följande:
Tre grå hårstrån är väl ändå ingenting.
Nja, nej. Jag vet inte om min trådstart tolkas som om jag tycker det vore fult eller så. Jag har varit orolig för att något inte stod rätt till med hans hälsa. Och så har det ju varit en del hårstrån under året, men jag har låtit bli dem (eller så har han dragit bort). Anledningen till att jag har dragit bort dem är för att han inte har trott mig när jag påpekat att han har haft något vitt hårstrå, så har jag visat honom det. I min familj har inte gråa/vita hårstrån förekommit innan 40, så det här var något nytt för mig. Men är lättad över svaren jag har fått hittills som pekar på att det är "vanliga gamlinghårstrån".