• Anonym (!)

Slutade snusa för ett halvår sedan - ABSTINENS NU!?

Jag slutade snusa för ett halvår sedan. Det gick superbra.
    NU, idag, ett halvår senare, får jag abstinens. Det skulle kännas skönt att få den där lilla, lilla nicokicken.
    Vad gör jag nu? Tar en snus och sedan är det bra? Eller avstår och kör på självdisciplin (även om det kan bli jobbigt).
    Finns det någon snus som har ytterst lite nikotin?

• Svar på tråden Slutade snusa för ett halvår sedan - ABSTINENS NU!?
  • Anonym (Wildrat)

Avstå och kör på självdisciplin. Det sitter ett litet monster i din hjärna (beroendet) och det värsta man kan göra är att mata det så det växer. Testa möjligtvis tobaksfritt snus eller en Fishermans Friend under läppen, tror det hjälper mer än att få i sig nikotin och monstret att växa.

• flambards
    Anonym (!) skrev 2014-08-09 09:57:56 följande:

Jag slutade snusa för ett halvår sedan. Det gick superbra.
    NU, idag, ett halvår senare, får jag abstinens. Det skulle kännas skönt att få den där lilla, lilla nicokicken.
    Vad gör jag nu? Tar en snus och sedan är det bra? Eller avstår och kör på självdisciplin (även om det kan bli jobbigt).
    Finns det någon snus som har ytterst lite nikotin?

Prova att tugga tuggummi när suget slår på. Jag var tvungen till att sluta snusa eftersom jag blev gravid och i början gjorde det inte så mycket eftersom jag mådde väldigt illa och inte var så sugen av den anledningen. Nu (ca 4 månader senare) när jag mår bättre saknar jag min prilla mycket mer och då tuggar jag tuggummi, alltså nikotinfritt såklart.
  • Anonym (m)

mitt ex kände av säkert  5 år efter att han slutat så du får kanske vara beredd på att känslan kan dyka upp lite när som helst då du inte hade förväntat dig det. Han kände tex suget om en kompis la in en snus, när doften liksom passerade, trots att han själv inte snusat på flera år. Du behöver en strategi för hur du ska hantera den känslan

• Anonym (!)

Tack för svar och pepp. Tog en Stimorol fusion. ;)

• flambards
    Anonym (!) skrev 2014-08-09 11:46:52 följande:

Tack för svar och pepp. Tog en Stimorol fusion. ;)

Kan jag kan du :) Och har en hållit sig så länge så är det dumt att släppa på det.

Lycka till!
  • Anonym (!)
    flambards skrev 2014-08-09 12:48:19 följande:

Kan jag kan du :) Och har en hållit sig så länge så är det dumt att släppa på det.

Lycka till!

Ja, du har rätt! Vilken befrielse det var när jag väl bestämde mig för att sluta och lyckades! :)
Svar på tråden Slutade snusa för ett halvår sedan - ABSTINENS NU!?