• Anonym (b)

Vart kommer allt flygande damm ifrån?

Det flyger hela tiden en massa damm i luften. Vart kommer det ifrån? Jag våttorkar flera gånger i veckan.

• Svar på tråden Vart kommer allt flygande damm ifrån?
  • BCH52

Ett av livets mysterier som gör att man måste städa :).

Damm består oftast av hudflagor, hår, textil, pollen, luftföroreningar. Inget man kan komma ifrån. Ett evighetsarbete.

• Anonym (b)
    BCH52 skrev 2014-08-09 16:06:39 följande:

Ett av livets mysterier som gör att man måste städa :).

Damm består oftast av hudflagor, hår, textil, pollen, luftföroreningar. Inget man kan komma ifrån. Ett evighetsarbete.

om du läser så står det att jag städar flera gånger i veckan
  • Nenne666
    Anonym (b) skrev 2014-08-09 16:47:35 följande:

Det tar inte bort det faktum att det kommer ifrån enligt beskrivningen ovan.
  • Anonym (b)
    Nenne666 skrev 2014-08-09 16:58:04 följande:
    Det tar inte bort det faktum att det kommer ifrån enligt beskrivningen ovan.
    har jag sagt det?
  • Topcom
    Anonym (b) skrev 2014-08-09 16:59:56 följande:
    har jag sagt det?
    Eh sa bch att du INTE städar flera gånger i veckan eller?
  • BCH52
    Anonym (b) skrev 2014-08-09 16:47:35 följande:

Ja, det gör jag också. Om jag städar på fredag nog sjutton är det dammigt på fönsteränkar, golv och alla horisontella ytor redan på måndag.

Damm kommer vi inte ifrån, vi alstrar det själva och det kommer in utifrån.

Detta trots att vi bara är två vuxna utan husdjur.

Jag ka tänka att man slipper en del om man inte öppnar fönster, har dammfilter i sin tilluftventilation, byter alla textilier (både kläder och allt annat) till material som inte släpper ifrån dig några partiklar.

Skaffar luftrenar somrnae lufte från mikropartiklar.

Jag har vänner som gjort en flera sådana åtgärder på grund av barnens dammallergi. Så det går att göra en hel del. Men det är lite krångligt och det kostar en del.
  • Anonym (b)
    Topcom skrev 2014-08-09 17:01:52 följande:
    Eh sa bch att du INTE städar flera gånger i veckan eller?
    Kan du skriva så att jag begriper vad du skriver?
  • Anonym (123)

oj låter som att nått dammar överdrivet mycket TS. Om ja dammar på lördag är de inte dammigt på fyra dagar iallafall!

• Anonym (b)
    Anonym (123) skrev 2014-08-09 18:12:14 följande:

oj låter som att nått dammar överdrivet mycket TS. Om ja dammar på lördag är de inte dammigt på fyra dagar iallafall!

jo flyger damm framför mitt ansikte hela tiden
  • styggavargen

Ventilationen.. Hur ser det ut med filter och så?
    dörrar och fönster som står på glänt i den torra klimatet(sommar)?

Men är det något i livet som är gratis och i överflöd, så är det dammSkrattande

• Anonym (Jo)
    Anonym (123) skrev 2014-08-09 18:12:14 följande:

Eh efter fyra dagar blir det dammigt igen, syns tydligt. Inga dammråttor men likväl dammigt.
  • Anonym (123)
    Anonym (Jo) skrev 2014-08-09 18:25:30 följande
    Eh efter fyra dagar blir det dammigt igen, syns tydligt. Inga dammråttor men likväl dammigt.
    fast de är ju lite överdrivet trodde ni menade damm liksom pyyte pytte lite märks ju knappt. men ja bor inte i storstan kan ha med saken att göra
    också.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (123) skrev 2014-08-09 18:32:26 följande:

fast de är ju lite överdrivet trodde ni menade damm liksom pyyte pytte lite märks ju knappt. men ja bor inte i storstan kan ha med saken att göra

också.

Jag menar inte pytte, pytte lite. Beror nog på olika faktorer hur snabbt dammigt man får.
Svar på tråden Vart kommer allt flygande damm ifrån?