• hallonpannkaka

ALV med bara ett barn (6 år). Ta med kompis?

Nu behöver jag input från er som varit på ALV!! :)
    Våra vänner som vi eg skulle åka med har fått förhinder så nu blir det min man och vår dotter på snart 6 år som åker.
    Vi funderar på att ta med en annan kompis till henne, men har inte riktigt bestämt oss.

Finns det mycket "lekställen" osv så att det underlättar om dom är två?
    Eller tittar man mest (på husen, teatrar etc) så att det går lika bra med oss föräldrar?

Tacksam för råd!

• Svar på tråden ALV med bara ett barn (6 år). Ta med kompis?
  • 47705

Det undrar jag med, vad är ALV? Enligt flygbolagsspråk så är det 3-bokstavskoden för ett ställe i Andorra, är det dit ni ska?

• pluvdo

Astrid Lindgrens värld, tydligen.

Jag har bara varit där en gång (som femåring) och då fick jag hög feber, så jag minns inte så jättemycket. Vet inte direkt vad det finns för saker att göra där. Det enda jag minns är att min syster och min mamma hoppade från något höloft. Tror jag. Medan jag satt på pappas axlar. Så... vad jag ville komma till var väl egentligen att... ja, visst kan ni väl ta med någon kompis till er dotter ifall ni tror att det blir roligare för henne. Men annars kan det väl vara roligt för er dotter ifall ni leker med henne där?

• hallonpannkaka

Om ni hade varit på Astrid Lindgrens Värld som förkortningen står för hade ni kunnat lista ut det och dessutom kunnat ge relevana svar i tråden.

• Primmeling
    hallonpannkaka skrev 2014-08-09 16:01:45 följande:

Om ni hade varit på Astrid Lindgrens Värld som förkortningen står för hade ni kunnat lista ut det och dessutom kunnat ge relevana svar i tråden.

Haha! Har varit där flera ggr men skulle aldrig kopplat ALV till Astrid Lindgrens värld utifrån ditt inlägg...
  • hallonpannkaka
    Primmeling skrev 2014-08-09 16:15:31 följande:

Haha! Har varit där flera ggr men skulle aldrig kopplat ALV till Astrid Lindgrens värld utifrån ditt inlägg...

Jaha, jag trodde det var en vedertagen förkortning som de flesta känner till.

Då ber jag om ursäkt och förtydligar att frågan gäller Astrid Lindgrens Värld! :)
  • Chrysabelle

Ni kan åka med barnet själv, det går utmärkt. Det finns mycket att göra för en. Sen så är det ju så att det kommer finnas andra barn där med, som hen kanske kan prata med.

• summerhunter

Www.alv.se

Jag skulle säga att det är 90% lekaoch resten titta. Och aldrig att jag skulle ta med en kompis om det är mkt folk och något barn är "springigt".

Svar på tråden ALV med bara ett barn (6 år). Ta med kompis?