• Anonym (Hyper?)

Hypertyreos efter förlossning?!

Ja, det slog mig just att mina problem stämmer exakt på Hypertyreos. Jag födde mitt tredje barn för 3 månader sedan, ammade inget alls utan valde att stoppa mjölkproduktionen med läkemedel på BB. Har haft mens en gång sedan förlossningen.

Mina symptom;
    Mensen försenad (ca 3 veckor hittills, neg gravtest senast igår)
    Trötthet
    Sover dåligt (har ALLID sovit bra innan)
    Darrig/svag
    Gått ner i vikt
    Illamående
    Dubbelseende/ögonproblem

Jag ska ringa VC direkt imorgon och boka en tid. Men vad tror ni? Låter det troligt? Trodde verkligen jag blivit gravid igen men tydligen inte. Har alltid testat plus tidigt innan så tvivlar att jag skulle vara gravid.

• Svar på tråden Hypertyreos efter förlossning?!
  • Anonym (Hyper?!)

Glömde; dålig i magen konstant.

• Anonym (I)

Men om du fött barn för endast 3 månader sen kan ju allt det där bero på just det.

• Isola747

Det är vanligt att få problem med sköldkörteln under eller efter graviditet. Det är ju bara att lämna ett blodprov och se. Jag hade alla symptomför hypotyreos men det visade sig vara brist d-vitamin. Kunde bli sängliggande i dagar av tröttheten i början. Men med tanke på att du är nybliven förälder kan det ju vara trötthet och stress på grund av den omställningen. Men det är ju enkelt att lämna ett prov så gör det för säkerhetsskull

• Anonym (undrar)

Hej! Undrar hur det har gått för dig? Har du tagit prover? Jag har en dotter på 6 mån och mår skit! Känns som att kroppen ständigt är på högvarv. Är det vanligt med hypertyreos? Har mest hittat om hypotyreos, fått för mig att den varianten är mycket vanligare. Sen läste jag någonstans att hypertyreos efter graviditet kan gå över av sig självt. Efter hur länge då ungefär?

Det är så svårt med denna sjukdom eftersom att symtomen verkar kunna vara typ allt och inget.

Svar på tråden Hypertyreos efter förlossning?!