• Anonym (Wiplash)

wiplash

Hej.
    Jag undrar hur jag ska gå till väga med min nackskada. För ett par år sedan 2002, krockade jag med en älg. Fick dokumenterar av läkare och sjukgymnast att jag har en kronisk nackskada. Fick ersättning från försäkringsbolaget efter 2 år. I dag har jag så ont i min nacke är spänd och stel och har svår migrän äter smärtstillande dagligen. Hur går jag vidare kontaktar jag sjukhus innan försäkringsbolag?

Mvh

• Svar på tråden wiplash
  • Emma jurist

Hej,

Det var tråkigt att höra om din situation och din smärta. Gällande försäkringsbolagen varierar det i vilken ordning de vill ha eventuella intyg och dylikt. Bäst är att du ringer ditt försäkringsbolag och frågar om du har någon försäkring som kan ge dig ersättning för din skada och hur du går till väga för att i så fall få ut ersättning av dem.

Du bör också ringa Försäkringskassan för att se om du har rätt till någon ersättning därifrån, såsom sjuklön, sjukersättning eller aktivitetsersättning, och i så fall hur du går till väga för att få ut eventuell ersättning.

Vill du boka in rådgivning med någon av oss jurister är du välkommen att boka på avtal24.se/boka 

Stort lycka till!

Svar på tråden wiplash