• Lesopeso

Ung med redo?

Hej alla fina familjelivare!

Jag står kanske inför ett stort dilemma, och vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Jag misstänker starkt att jag ev är gravid, och ska imorgon ta och pinka på en pinne. Mitt dilemma är ifall jag ska göra abort eller behålla barnet, om jag nu är gravid.
    Jag är bara 19 år, och min pojkvän är ett år äldre. Vi båda är mogna för våra åldrar, och vi har ett stadigt förhållande. Helt ärligt så längtar jag efter att få bli förälder tillsammans med honom, och jag vet inte om jag skulle kunna "ta bort" barnet ifall det finns där inne. Samtidigt så är det ju så mycket mer som spelar in, så som jobb och bostad m.m. Vi båda är anställda hos kommunen, dock endast timanställda, och vi har ännu inte kunnat flytta hemifrån (vi bor hos hans familj). Vi har båda väldigt stöttande familjer, men det löser ju inte bostads- och ekonomifrågan. Jag vill kunna ge mitt barn en värdig uppväxt, utan extra krångel och sådant. Jag hoppas att testet ska visa negativt, samtidigt som en del av mig vill att det ska vara positivt.
    Vad har ni för spontana tankar? Vad ser ni för för-och nackdelar med unga föräldrar?

• Svar på tråden Ung med redo?
  • Hobbyarkitekt

Jag tycker inte att ni är avsevärt unga. Jag var omkring samma ålder och jag såg mig inte alls som direkt ung.

Yngre än många, ja, - men absolut inte för ung för att bilda familj!

Svar på tråden Ung med redo?