• CaCa

Tecken på tidig förlossning?

Lite nyfiken, undrar om du som varit med om en förtidig förlossning (menar mer än typ 2 veckor för tidigt), redan tidigt under din graviditet hade tecken / känningar på att bebis skulle komma tidigt?
    Isf vad för tecken...?

• Svar på tråden Tecken på tidig förlossning?
  • Skutt

Födde första i v36+4 hade inga tecken innan. Andra i v 38+0 då hade jag haft mensverk till och från någon vecka innan. Väntar nu nr tre, BF 19/9. Har haft sammandragningar och mensverk lite till och från sedan två v tillbaka dock inga kraftiga.

• fyrabarnsmor4

Fick en flicka på vecka 36+0

Kände ingenting innan. Lite som POFF nu kommer värkar.
    Först var det svaga så jag trodde det var för att jag hade gjort mycket så kroppen sa ifrån. Så jag bestämde mig ta det lugn men sammandragningar blev starkare och starkare så jag förstod att det inte var "vanlig sammandragningar" utan en riktig värkarbete som startade kl 7 på morgonen.
    Ca 8 timmar senare kom hon.

Hennes syskon kom 38+5, 38+0 och 41+5.
    Nu är jag med barn igen och är 38+5 idag. Få se när bebisen kommer.

• Flickan och kråkan

Nej. Har fått mer och tidigare graviditetssymptom och krämpor för varje barn. Inte fött jättetidigt men mina har kommit i v.37+2, v.37+6 och v.40+1. Ettan kom bara "poff". Vattnet gick bara från ingenting. Med trean kändes det som han var på väg ut redan runt v.30, men han envisare sig med att stanna hela tiden ut. Kändes som om graviditeten övergått i ett permanent stadium.

• CaCa

Tack för att ni delar med er av era berättelser och upplevelser!! :)

Svar på tråden Tecken på tidig förlossning?