• Äldre 9 Aug 21:39
    8576 visningar
    9 svar
    9
    8576

    Vad händer med clearblue dubbel hormonindikator om den missar lh-stegring?

    Publicerade detta i ett annat forum insn jag visste att det fanns en separat del för ägglossning. Så ursäkta spam, men detta är nog rätt ställe.

    Okej, jag har efter att kört med testlagrets äl-tester bytt till clearblue med dubbel hormonindikator. Passar mig bättre av olika anledningar.

    De två månader jag använt cb har jag haft två dagar ned hög fertilitet (blinkande smiley) och sedan fått max fertilitet och fast smiley.

    Denna månad är jag inne på sjunde dagen i rad med blinkande smiley. Har förstått att det kan vara så och att det inte är helt ovanligt (här på FL iallafall) att äl är sen och man har flera dagar med blinkande innan fast :) jag vet också om att man har vissa månader utan äl.

    Men i o m att jag tror att jag haft ägglossning och borde ha haft det för fem dagar sen så undrar jag om nån här har någon erfarenhet av att enbart haft blinkande smiley trots äl och till och med blivit gravida de månaderna?

    Mina teorier är två.
    1. Jag kissade på stickan dagen för äl istället för att doppa i behållare. Kanske var det inte tillräckligt med lh i de dropparna. Därför fortsätter den att blinka i o m östrogenet som finns kvar efter äl.

    2. Kan jag vara gravid och det är den östrogenhöjningen stickan känner av?

    Erfarenheter? Tankar?

  • Svar på tråden Vad händer med clearblue dubbel hormonindikator om den missar lh-stegring?
  • Äldre 10 Aug 10:25
    #1

    Eller, det jag egentligen undrar är om den fortsätter visa blinkande smiley om den missar lh-stegringen? Och om nån "bevisligen" haft äl trots en månad med bara blinkande smiley?

    Idag är åttonde dagen i rad :(

  • Äldre 11 Aug 22:50
    #2

    Fantastisk monolog det här. :)

    Nionde dagen i rad med hög fertilitet. Jag lever på hoppet i en dag till. Idag är sjätte dagen efter beräknad äl.

    Jah försöker intala mig och maken att det extrema illamåendet beror på värmen och snart-är-semestern-över-stress. För att hålla förväntningarna nere.

  • Äldre 29 Aug 06:11
    #3

    Svar på min egen fundering:

    Fick inte utslag på testet förra månaden. Inte denna heller. Men enligt vul hade jag äl båda gångerna. Så jag har förmodligen så pass kort lh-stegring att tester missar det. Och då fortsätter smileyn att blinka.

  • Äldre 29 Aug 06:25
    #4

    Blir galen! Skrev nyss ett inlägg om att jag förstod hur det låg till.

    I onsdags på vul sa alltså läkaren att jag hade ägglossning i tisdags eller måndags.

    Jag fortsatte ändå göra äl-test bara för att se hur länge smileyn blinkar innan det blir en tom ring bara. DÅ FÅR JAG PLÖTSLIGT MAX FERTILITET IDAG, fredag!! Say what?!?

    Självklart blir det mys ikväll för säkerhetsskull, men ändå, vad hände? Hade vul fel eller testet?

  • FruAne­ll
    Äldre 9 Sep 15:03
    #5

    Hej! Ser att du har fört en liten monolog så jag tänkte att jag skulle göra det till en dialog istället! Jag har inte själv varit med om det du beskriver, däremot har jag kört med clearblue dubbel ett par månader.

    Första månaden visades ingen blinkande smiley alls och på åttonde dagen började jag tro att jag hade börjat testa för sent men då fick jag fast smiley på en gång. Inget konstigt med det vad jag kan förstå, det är ju inte säkert att den detekterar östrogenet. Det konstiga var att det sen tog 22 dagar innan jag fick mens.

    Den här månaden är jag nu inne på andra dagen med blinkande smiley så förhoppningsvis är ägglossningen på g. Det har gått mycket fortare än förra månaden så min misstanke är att jag kanske inte ens hade äl förra månaden - ska bli spännande att se när den fasta smileyn kommer och hur många dagar det tar till mens då.

    Vet inte om detta gjorde dig något klokare men kanske en fingervisning om att man kanske inte alltid kan lita på de hära testerna ändå.. Även om Clearblue ska vara typ bäst..

    En annan fråga, hur kommer det sig att du var på vul? Jag tror aldrig att jag har varit det, är inte det något man gör i samband med graviditet?

    Kramar

  • Äldre 17 Sep 22:44
    #6
    FruAnell skrev 2014-09-09 15:03:42 följande:

    Hej! Ser att du har fört en liten monolog så jag tänkte att jag skulle göra det till en dialog istället! Jag har inte själv varit med om det du beskriver, däremot har jag kört med clearblue dubbel ett par månader.

    Första månaden visades ingen blinkande smiley alls och på åttonde dagen började jag tro att jag hade börjat testa för sent men då fick jag fast smiley på en gång. Inget konstigt med det vad jag kan förstå, det är ju inte säkert att den detekterar östrogenet. Det konstiga var att det sen tog 22 dagar innan jag fick mens.

    Den här månaden är jag nu inne på andra dagen med blinkande smiley så förhoppningsvis är ägglossningen på g. Det har gått mycket fortare än förra månaden så min misstanke är att jag kanske inte ens hade äl förra månaden - ska bli spännande att se när den fasta smileyn kommer och hur många dagar det tar till mens då.

    Vet inte om detta gjorde dig något klokare men kanske en fingervisning om att man kanske inte alltid kan lita på de hära testerna ändå.. Även om Clearblue ska vara typ bäst..

    En annan fråga, hur kommer det sig att du var på vul? Jag tror aldrig att jag har varit det, är inte det något man gör i samband med graviditet?

    Kramar


    Eftersom jag som sagt förde en monolog här så glömde jag att kolla efter svar. :)

    Ja, det verkar vara ganska vanligt ändå att det strular med testerna. För att släppa stressen (kontrollen) kör jag nu för första gången på ett halvår utan ägglossningstester. Det går helt emot mitt kontrollbehov, men i o m att de ändå är otydliga så måste vi ju ändå se till att ligga tillräckligt ofta för säkerhetsskull liksom. Så vi får se om min oro och besatthet börjar minska nu. Det känns redan så (är på dag 8 i cykeln).

    Jag gjorde vul för att jag kontaktade en gynmottagning pga oregelbunden mens och ont i äggstockarna. Då gjorde man vul för att utesluta cystor. Såhär i efterhand så inser jag att mensen nog bara var/är normalt oregelbunden och smärtan var nog bara att jag kände efter på symtom på äl o graviditet hela tiden. Men jag ville ändå börja en dialog m gyn inför eventuell utredning och vad det innebär och var man ska vända sig. Men det tog tvärstopp och de ville inte ens lyssna på funderingar eftersom vi bara försökt i 9 månader (ja, jag ljög för egentligen hade vi försökt i 6 månader då).

    Hur går det för er? Hur länge har ni försökt? Vi har en tjej på drygt tre år hemma som nästan blev till första gången vi inte var försiktiga, så det var väl lite typiskt att detta skulle ta tid.
  • FruAne­ll
    Äldre 25 Sep 21:00
    #7
    Alltes skrev 2014-09-17 22:44:49 följande:
    Eftersom jag som sagt förde en monolog här så glömde jag att kolla efter svar. :)

    Ja, det verkar vara ganska vanligt ändå att det strular med testerna. För att släppa stressen (kontrollen) kör jag nu för första gången på ett halvår utan ägglossningstester. Det går helt emot mitt kontrollbehov, men i o m att de ändå är otydliga så måste vi ju ändå se till att ligga tillräckligt ofta för säkerhetsskull liksom. Så vi får se om min oro och besatthet börjar minska nu. Det känns redan så (är på dag 8 i cykeln).

    Jag gjorde vul för att jag kontaktade en gynmottagning pga oregelbunden mens och ont i äggstockarna. Då gjorde man vul för att utesluta cystor. Såhär i efterhand så inser jag att mensen nog bara var/är normalt oregelbunden och smärtan var nog bara att jag kände efter på symtom på äl o graviditet hela tiden. Men jag ville ändå börja en dialog m gyn inför eventuell utredning och vad det innebär och var man ska vända sig. Men det tog tvärstopp och de ville inte ens lyssna på funderingar eftersom vi bara försökt i 9 månader (ja, jag ljög för egentligen hade vi försökt i 6 månader då).

    Hur går det för er? Hur länge har ni försökt? Vi har en tjej på drygt tre år hemma som nästan blev till första gången vi inte var försiktiga, så det var väl lite typiskt att detta skulle ta tid.
    Vi har försökt i drygt ett år, men inte varje månad liksom.. så jag tänkte att man kanske ska börja fundera på utredning någon gång nästa år. Jag fick aldrig fullt utslag den här månaden utan hade blinkande till mina tester tog slut (8 dagar tror jag det blev) och sen struntade jag i att köpa nya. Fick min mens häromdagen.

    Jag ville också ha lite koll, det var därför jag ville prova med ältester men det känns bara mer stressande när de visar så olika.. Med tanke på vad de kostar så vill jag liksom inte använda mer än en om dagen som de säger att man kan göra (stegringen kan ju vara kortare än ett dygn). Så jag tror att vi kommer lägga ned att försöka hålla koll och bara köra på några månader till och hoppas på det bästa.

    Hoppas det lyckas för er snart!
  • Äldre 22 Jun 18:46
    #8

    En gammal tråd men jag använder CB-ägglossningstest och jag är på dag 15 utan LH-stegring, har haft blinkande sen dag 9. Känns som min ägglossning uteblir eller att jag har svag LH-utsöndring, känns inte lovande just nu :( Jag väntar på stegring så jag kan använda lutinus. 

  • Anonym (En till med flera dagar blinka­nde)
    Thu 21 Nov 2019 19:11
    #9
    Niinoo skrev 2018-06-22 18:46:40 följande:

    En gammal tråd men jag använder CB-ägglossningstest och jag är på dag 15 utan LH-stegring, har haft blinkande sen dag 9. Känns som min ägglossning uteblir eller att jag har svag LH-utsöndring, känns inte lovande just nu :( Jag väntar på stegring så jag kan använda lutinus. 


    Gammal tråd men vill ändå höra hur det gick för dig :)

    Har haft 10 dagar med blinkande gubbe...

    Hur blev det den månaden och blev det annorlunda nästa månad!?

    Jag har gjort sånna billiga stickor vid sidan om men de har bara varit varierande svaga...

    Kram :)
Svar på tråden Vad händer med clearblue dubbel hormonindikator om den missar lh-stegring?