• Anonym (TS)

Sen abort

Hej, måste bara kolla om någon av er varit med om en sen abort (v15+3). Det kommer bli medicinsk men hur många har fått göra en skrapning efter det? Är det vanligt?

PS. Kommer inte gå in på varför detta sker och är bara intresserad av de med erfarenhet. DS

• Svar på tråden Sen abort
  • Anonym (mf)

Haft mf där fostret var drygt 14 v 'stort'. Behövdes ingen skrapning

• Anonym (undrar)

Var det väldigt smärtsamt fysiskt?

Vad tog ni för smärtlindring och när försvann det hemska gravidillamåendet?

• Anonym (mf)

Det var smärtsamt. Fick piller både före och under tiden som hjälpte rätt bra. Citodon och Alvedon. För mig hade symptomen redan avtagit lite men sedan klingade det av dag för dag

• Anonym (undrar)
    Anonym (mf) skrev 2014-08-10 22:06:50 följande:

Det var smärtsamt. Fick piller både före och under tiden som hjälpte rätt bra. Citodon och Alvedon. För mig hade symptomen redan avtagit lite men sedan klingade det av dag för dag

Tack, så man vet vad man ev. har att vänta.
  • Anonym (mf)

Smärtan var ju kortvarig ska tilläggas. Några timmar

• Thotis90
    Anonym (undrar) skrev 2014-08-10 21:55:56 följande:

Var det väldigt smärtsamt fysiskt?

Vad tog ni för smärtlindring och när försvann det hemska gravidillamåendet?

Jag hade bara ont under värkarbetet (som stark mensvärk), annars inte. Jag fick en Citodon.
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • bortabramenhemmabäst

Jag gjorde min abort i v.20 efter en våldtäkt, detta pga att jag inte visste om att jag va gravid, kroppen växte inte och mensen fortsatte. Fick smärtstillande under hela tiden i dropp men smärtan var så klart ändå påtaglig. Allt som allt tog det två dygn. Behövde inte skrapas efteråt. Ca 1,5 månad efter aborten upptäcker jag att det blivit komplikationer då det börjar forsa blod ifrån mitt underliv och får en oerhörd smärta. Behöver åka in med ambulans för en akut skrapning, hade förblödit om jag inte kommit in i tid. 

• Anonym (TS)
    bortabramenhemmabäst skrev 2014-08-15 14:35:10 följande:

Jag gjorde min abort i v.20 efter en våldtäkt, detta pga att jag inte visste om att jag va gravid, kroppen växte inte och mensen fortsatte. Fick smärtstillande under hela tiden i dropp men smärtan var så klart ändå påtaglig. Allt som allt tog det två dygn. Behövde inte skrapas efteråt. Ca 1,5 månad efter aborten upptäcker jag att det blivit komplikationer då det börjar forsa blod ifrån mitt underliv och får en oerhörd smärta. Behöver åka in med ambulans för en akut skrapning, hade förblödit om jag inte kommit in i tid. 

Ush vad hemskt!

Nu har jag i alla fall gjort denna även fast jag var och är helt säker på att det är rätt är det ganska smärtsamt psykiskt då jag hann se fostret... Rent generellt så har jag starka menssmärtor och "värkar" som kommer och går, hoppas allting går över och att det inte blir några komplikationer.
  • bortabramenhemmabäst

Allt kommer att gå bra. Ta en dag i taget och tveka aldrig på ditt beslut. Det låter kanske klyschigt men det blir bättre med tiden. En morgon vaknar man och inte tänker på det längre.

Svar på tråden Sen abort