• LängtansBlåaBlomma

Skötbord i lägenhet, smart lösning?

Vi har ett litet badrum men helst hade jag haft skötbordet där. En tvättmaskin som man skulle kunna lägga ett skötbord på, men det är en liten toppmatad så tror inte det funkar så bra. Kan man ha skötbordet i sovrummet? Stör man inte sin sovande partner då, tex med tanke på lukten? Hur gör ni andra med skötbord?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Svar på tråden Skötbord i lägenhet, smart lösning?
  • Förväntansfull1990

Jag har köpt ett kombinerat skötbord/byrå som jag ska ha i vardagsrummet. Kommer använda en blöjhink som förhoppningsvis håller lukten borta :) Om inte annat får man väl tömma den lite oftare än annars men tror det kommer bli bra!

• LängtansBlåaBlomma

Tack för tipset. Kan en uppblåsbar skötbädd ovanpå tvättmaskinen funka? Eller en hopfällbar skötbädd som skruvas fast på väggen?

• marmik

Skulle precis säga uppfällbart som sätts på väggen eller OM ni har badkar så finns det ju skötbord att ställa på badkaret.

• Nyfiken gul

man måste inte ha skötbord.  Jag har tre barn och har aldrig haft ett skötbord. 

Jag har haft en uppblåsbar skötbädd som jag lagt på lämpligt ställe. Den förvarades i min garderob eller inne på toan.  Den tar ju ingen plats. 

Skönt att kunna byta blöja där jag befinner mig och behöver inte vara låst till ett visst ställe eller känna att jag är i vägen för andra i familjen. 

jag har använt hundbajspåsar att lägga blöjor i och gått ut med dom på en gång, jag har aldrig förvarat använda blöjor inne. 

Måste man ha ett skötbord skulle jag rekommendera ett vägghängt och hängt det kanske bakom en dörr eller liknande. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Pippit
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-10 19:00:22 följande:

Tack för tipset. Kan en uppblåsbar skötbädd ovanpå tvättmaskinen funka? Eller en hopfällbar skötbädd som skruvas fast på väggen?

Vi ska köra på en uppblåsbar på tvättmaskinen så jag tror att det funkar bra. Jag vill helst tvätta bebis med vatten och inte våtservetter så det känns bökigt och lite ohygieniskt att inte vara i badrummet. Med förra bebisen hade vi skötbord på badkaret men det var ostabilt och bökigt. 
  • ymmmi

Hade bara skötbord till dom två
    Äldre, den yngsta använde jag golvet och soffan tex :)

• vampyria2

Jag hade faktiskt aldrig något sköttbord, eller jag hade till första men använde det aldrig så till de andra tre struntade jag i det.
    Jag köpte en skötväska och hade den, antingen så la jag den på golvet eller på nått bord eller bänk och bytte på barnet, hemma var det oftast golvet i badrummet.
    En av anledningarna till det var att jag läste om tre mammor där bäbisarna hade råkat ramla ner i från skötbädden, det ville jag undvika och då kändes det säkrast att göra så.

• LängtansBlåaBlomma

Nu känner jag att det enklaste är att bara ha en lös skötbädd som jag kan lägga på en byrå eller på tvättmaskinen och enkelt plocka undan. Som Nyfiken gul.

• Pandamamma79

Vi har endast en skötbädd som vi har där det passar oss för stunden. Både i lägenhet och hus.

• Natulcien
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-10 19:20:04 följande:

Nu känner jag att det enklaste är att bara ha en lös skötbädd som jag kan lägga på en byrå eller på tvättmaskinen och enkelt plocka undan. Som Nyfiken gul.

Det hade vi. En sån där uppblåsbar bädd. Mest hade vi den i sovrummet. Vi hade den dessutom på golvet, så slipper man fallrisken när barnet blir mer rörligt.
    Och använda bajsblöjor slängde vi ju direkt, så vi hade aldrig något sånt inomhus.
Svar på tråden Skötbord i lägenhet, smart lösning?