Missrukar sömntabletter
Är det en viss typ av människor som inte kan hantera psykisk smärta på ett sunt sätt? Jag har aldrig kunnat det. Har aldrig använt vanliga droger och har varit nykterist hela mitt liv, så ingen skulle väl tro att jag istället missbrukar receptbelagda mediciner.
Jag är inte beroende och får abstinens om jag är utan dom, men tabletterna är min trygghet. Först var det tradolan som jag tog när jag var deprimerad, bara någon gång då och då när allt blev för mycket. Nu är det istället stilnoct tillsammans med xanor. Tar det när jag mår dåligt av någon anledning och bara vill sova tills det onda går över. Det går åt många tabletter, sover bara 4h per gång och så fort jag vaknar tar jag en ny dos eller två. Det känns ju bra för stunden men förstör nog min hjärna. Får minnesluckor och även dagen efter att jag tagit tabletterna brukar vara som i en dimma i efterhand. Känner mig klar i huvudet i stunden men kommer inte ihåg något.
Jag vill sluta, men jag vågar inte säga till läkaren eftersom de då drar in alla medicinerna. Då har jag ingen räddning när det blir för mycket och då kanske jag tar livet av mig istället. Har någon varit i samma sits och har tips på hur jag ska göra? Jag vill lära mig hantera smärtan innan jag släpper min trygghet...