• Mamma till Olle

Lärare som fått igenom graviditetspenning?

Hej!

Jag arbetar som lärare och ska nu söka graviditetspenning på heltid då jag känner att de besvär jag har, foglossning bl.a., gör det svårt för mig att genomföra mina arbetsuppgifter. Mitt jobb är väldigt stressigt både fysiskt och psykiskt och mina besvär blir värre när jag står och går hela dagarna. Nu undrar jag om det finns någon lärare här som nyligen sökt graviditetspenning? Hur gick det, fick du igenom det?

Hur ser det ut i övrigt för er som sökt graviditetspenning? Vad jobbar du med och fick du igenom din ansökan eller inte?

/en nyfiken lärare

• Svar på tråden Lärare som fått igenom graviditetspenning?
  • Anonym (Nej)

Jag hade många graviditetskomplikationer under min graviditet, jobbade 4 trappor upp  i en skola utan hiss. Hade 5 olika klasser och bytte klassrum och vån ing nästan varje lektion. Fick inte graviditetspenning men blev sjukskriven från vecka 20. Är högstadielärare. 

• Mamma till Olle
    Anonym (Nej) skrev 2014-08-10 21:52:26 följande:

Jag hade många graviditetskomplikationer under min graviditet, jobbade 4 trappor upp  i en skola utan hiss. Hade 5 olika klasser och bytte klassrum och vån ing nästan varje lektion. Fick inte graviditetspenning men blev sjukskriven från vecka 20. Är högstadielärare. 

Oj då, där ser man. Jag har hört att lärare sällan får igenom, rätt konstigt med tanke på både den fysiska och psykiska stress yrket innebär. Var det nyligen du blev nekad? Är du gravid nu?
  • E M A
    Mamma till Olle skrev 2014-08-10 21:46:05 följande:

Hej!

Jag arbetar som lärare och ska nu söka graviditetspenning på heltid då jag känner att de besvär jag har, foglossning bl.a., gör det svårt för mig att genomföra mina arbetsuppgifter. Mitt jobb är väldigt stressigt både fysiskt och psykiskt och mina besvär blir värre när jag står och går hela dagarna. Nu undrar jag om det finns någon lärare här som nyligen sökt graviditetspenning? Hur gick det, fick du igenom det?