• mammalovis

Mammor, hur mycket lägger ni på kläder till er själva i förhållande till barnen?

Jag har varit föräldraledig i mer än ett år och börjar inse att det är dags att ha lite kläder till jobbet. Det krävs oömma kläder då jag jobbar på förskola, så allt står jag själv för, men vill ju ändå ha hela kläder och känna mig hyfsat fräsch. 2 bh:ar och 2 långärmade tröjor har hamnat i garderoben på sistone i alla fall.

Nu försöker jag hitta en rimlig nivå, då mycket är slitet efter några års användning. Det är ju barnen som prioriterats de senaste 3,5 åren.

Hur mycket lägger ni andra på er själva jämfört med barnen t ex per månad eller per år? Handlar ni mycket på en gång eller mer lite varje månad?

• Svar på tråden Mammor, hur mycket lägger ni på kläder till er själva i förhållande till barnen?
  • fialotta28

Jag nätshoppar mest och då blir det att jag handlar till både mig och barnen samtidigt. Jag shoppar inte märkeskläder då barnen sliter så på kläderna så därför blir det inte mer än runt 500-1000 per gång.

• Drottningen70

40/60 skulle jag säga.. Mer till barnet alltså.

• fyrabarnsmor4

Köpa kläder till mig...
    Det gör jag typ 2 ggr/år (med födelsedags- och julklappspengar = max 1000 kr)
    Samma sak för min man (han får oxå 500 kr från min mamma i julklappen)

Till barnen handlar vi ofta. Hittar ofta fina kläder o skorna på Erikshjälpen, loppis m.m. kan bli ca 2000 kr/år till alla 4 barn.
    Min mamma älskar handla kläder till mina barn så det får hon göra så länge hon vill.

• Duckan

Jag köper helt klart mer till mig själv. Inga dyra grejer dock, mest H&M. Jag handlar sällan "bara för att" till dottern då hon inte är intresserad och inte heller sliter hon ut sina kläder fort utan kan ha de länge.

• Mascaraklumpar

Lägger i pengar, alltså? Jag handlar nog för ungefär samma summa till min son som till mig själv. Däremot lägger jag nog ca 10 ggr så lång tid på mina egna kläder.

• ursula

Jag lägger massor med pengar på barnen, det är de som behöver de bästa kläderna för de är ute i ur och skur och leker, Aldrig att jag köper några budget märken till dem.

• Honungsblomman

På ett ungefär 4000:- till mig under ett år.
    Sonen får kläder för mer pengar än så, då han växer ur sina kläder (och således behöver nya skor, ytterkläder, vanliga kläder, osv). Det är klart att det blir ju en del pengar då.

Svar på tråden Mammor, hur mycket lägger ni på kläder till er själva i förhållande till barnen?