jamieblue skrev 2014-08-13 21:18:59 följande:
Tack för bra tips här och i andra trådar. Väntar mitt första barn i oktober och har påbörjat shoppingen! För min del blev det en ny Looma Sino, orkade inte bevaka Blocket och Tradera efter en begagnad i det här fallet. Jag hade först planerat att köpa en Mam Eco men jag valde till slut Sinon eftersom så många verkar tycka att den är några snäpp mer lättknuten än Mam Econ. Jag antar att det är tillräckligt mycket att tänka på med sin första nyfödda, så enkelheten går först :)
Nu hoppas jag bara att bebisen gillar bärsjal

Du ser till att öva att knyta sjalen om dig innan bebis tittar ut. Har du någon nalle eller så så testa att stoppa i den. Sedan tar du med dig sjalen till BB (se till att ha den nedpackad

) och så bär du från allra första dag. Helt nyfödda är vana vid trångt, varmt, hopkurat och mammas hjärtdunk. Har de susat runt någon vecka eller två fritt på mammas och pappas arm....ja, då är ju egentligen alt annat ett nedköp

av förklarliga skäl, men inte helt hållbart som förälder

. Och så mycket trevligare att hasa runt på BB med bebis i sjal än att rulla runt honom/henne i en plastbalja

.
Looma sino är kanon. Känner du att det här med att bära i sjal verkligen är något för dig och ditt barn....och kanske även pappa

....så är det ju bara att skaffa fler

.