• Anonym (L)

Är det någon som vet hur man kan få tag på boken "Det sovande folket" av Fredrik Reinfeldt ?

Fick reda på i helgen att han skrivit en bok som han först hade förnekat, men sedan ändrade han sig och sa alla gör väl något dumt i ung ålder. Dock var ju Reinfeldt redan inne i rikstagen och inte så purung. Han viste vad han skrev om och det är ju fortfarande den ideologin han är ute efter. Men boken finns alltså inte att hitta inte ens på biblioteket går det att finna den.
    Är det någon här som vet om den ?

• Svar på tråden Är det någon som vet hur man kan få tag på boken "Det sovande folket" av Fredrik Reinfeldt ?
  • Anonym (L)

Men man kan ju inte få tag på boken där.

• Flash Gordon

Ett pliktex borde ju finnas på Kungliga Biblioteket.

En teatergrupp sägs ju ha givit ut boken illegalt och Halmstads bibliotek verkar ha tagit emot den för utlåning:
    http://www.op.se/noje/teatergrupp-ger-ut-reinfeldts-bok-utan-lov

http://www.op.se/kultur/bocker/i-halmstad-finns-det-sovande-folket-att-lana
    .
    .
    En koll på mitt lokala biblioteks hemsida visar att den går att låna som fjärrlån från ett par andra bibliotek, men du får nog räkna med att det är kölapp på att låna den.

• Flash Gordon

Eller ännu, ÄNNU lättare. Den finns på nätet att ladda ned som pdf. Första träffen om du googlar ?det sovande folket? + pdf. Jag lägger inte in länken men du kan nog hitta själv.

Här är exemeplvis Reinfeldts ?10 budord? till ungdomen:

1. Du skall inte skada andra människor.

2. Var rädd om din familj.

3. Du skall inte stjäla.

4. Knarka inte.

5. Ställ krav på dig själv.

6. Var rädd om miljön.

7. Visa tolerans mot andra och ställ aldrig upp på mobbning.

8. Låt ingen trampa på dig, engagera dig istället för att gnälla.

9. Skaffa dig en bra utbildning.

10. Bevara barnasinnet och skratta ofta.

• Anonym (L)

flash Gordon - står dessa "budorden" i boken?

• fröken88

Alliansfritt Sverige hade den utlagd på sin hemsida ett tag. Jag laddade ner den. Borde gå att skicka på mail. Så pm mig in mailadress,, så skickar jag den :)

• Anonym (pdf ju)
    Anonym (L) skrev 2014-08-11 17:35:33 följande:

Den går ladda ner som pdf här:
    sovandefolket.se/
  • Flash Gordon
    Anonym (L) skrev 2014-08-11 17:35:33 följande:

Ja, det gör de.

Jag kollade inte den länkade sidan i tråden innan jag skrev men om du går in på den så finns boken för (illegal) nedladdning.
Svar på tråden Är det någon som vet hur man kan få tag på boken "Det sovande folket" av Fredrik Reinfeldt ?