• Anonym (Undrar)

När skall man sluta vara "tillgänglig" och dejta andra?

För det första när tycker ni att man bör sluta dejta andra ? Hur långt skall relationen ha gått ? Måste man vara ett etablerat par eller räcker det om man känner att man vill satsa på en relation? 

För det andra. Man kanske inte direkt dejtar andra men håller "dörren" lite öppen för andra. Är det att vara tillgänglig för andra att tex fortsätta gå in på dejtingsidor? Som tjej behöver man inte vara så aktiv, det trillar ju in erbjudanden hela tiden. En kille måste däremot vara lite mer aktiv. Man kan ju säga att det är oskyldigt att som tjej bara läsa sina meddelande man får, men man kan ju också se det som att man då passivt väntar på att den "rätte" skall dyka upp i inboxen.

• Svar på tråden När skall man sluta vara "tillgänglig" och dejta andra?
  • Äventyrlig86

Hej!
    Jag tycker att när man känner att det här kan bli nått det känns bra helt enkelt så är det dax att stänga dörren

• Anonym (duden)

Det är väl en väldigt individuellt grej?

Är ditt mål generellt att hitta "The one" bör du väl satsa helhjärtat i varje relation, från start? Är du lite osäker så håll dörren öppen då. Tänker att en relation som från början har frågor om "dörrar" och "tillgänglighet" antyder att någon antingen inte lekt klart, eller inte är seriös i relationen.

• Anonym (Flisan)

Ja, man får ju känna efter vad man vill. Är han/hon rätt att satsa på vill man ju göra det helhjärtat.

Jag har en kille som uttalat inte vill ha ett förhållande, utan vänskap, men ibland hettar det till och vi har sex. Det finns känslor åt båda håll, men mina är nog starkare och jag vill mer än han. Vi är uttalat inte tillsammans men det känns nästan så ändå.... Jag har fortfarande dörren öppen för andra(har dock inte sex med andra), men det känns kluvet. Funderar på att klippa andra kontakter, men mest för min egen skull då jag känner mig lite"otrogen", som om jag leker vid sidan av.

Så ts, fundera på vad du vill med relationen.... Att vara tjej på dejtingsajt är ju inte svårt, så man kan ju lika gärna frysa där ett litet tag och sedan se hur det utvecklar sig. I värsta fall är det ju bara att återuppta dejtandet och öppna dörren igen....

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Flisan) skrev 2014-08-11 09:38:50 följande:
    Ja, man får ju känna efter vad man vill. Är han/hon rätt att satsa på vill man ju göra det helhjärtat.
    Jag har en kille som uttalat inte vill ha ett förhållande, utan vänskap, men ibland hettar det till och vi har sex. Det finns känslor åt båda håll, men mina är nog starkare och jag vill mer än han. Vi är uttalat inte tillsammans men det känns nästan så ändå.... Jag har fortfarande dörren öppen för andra(har dock inte sex med andra), men det känns kluvet. Funderar på att klippa andra kontakter, men mest för min egen skull då jag känner mig lite"otrogen", som om jag leker vid sidan av.

Så ts, fundera på vad du vill med relationen.... Att vara tjej på dejtingsajt är ju inte svårt, så man kan ju lika gärna frysa där ett litet tag och sedan se hur det utvecklar sig. I värsta fall är det ju bara att återuppta dejtandet och öppna dörren igen....
    Nu är det jag som är mannen i den här relationen och min potentiella partner som är den som "dejtar". Eller rättare sagt hon dejtar nog inte men verka hålla dörren öppen för att träffa någon. Tror inte hon träffar någon annan men det är nog att hon inte hittat någon som är tillräckligt bra än att hon inte vill. 

Vi kan inte riktigt ha en fullvärdig relation just nu eftersom jag har separerat men fortfarande bor kvar (pga bostadsproblem; men vi är inte på något sätt osams även om vi separerat). Lite av omtanke om mitt ex vill jag inte kasta att jag har en ny relation i ansiktet på henne. Så därför kan vi inte riktigt umgås, träffas och ringas på samma sätt som annars. Det är dock under ett övergångsskede. Men hon ser det som att har vi inte en riktig relation ännu och därför är fri att träffa andra. Samtidigt säger hon att hon tror på oss. Känns förvirrande. 

Har jag rätt att "kräva" att hon skall lägga ned andra?
  • Anonym (duden)

Kräva... Du kan ställa vilka krav du vill, och hon kan tycka illa om dom och dra hur hon vill. Är det äkta så behövs det väl inte endå tänker jag.

• Anonym (hmm)

Med tanke på din situation kanske hon inte tar er reletion helt seriöst.
    Hon kanske är känner sej lite som "rebound"-tjejen och att du inte är helt klar med din förra relation. Att du bor kvar o inte vill visa öppet att du har någon ny kan ju ge henne signaler om att ni inte är etablerade och seriösa, signaler om att hon oxå kan fortsätta hålla sin dörr öppen, av respekt för de andra hon har djetat eller fortfarande dejtar. Det är ju svårt att vara etablerad o seriös från bara ett håll, du vill ju fortfarande hålla det lite hemligt av "respekt" för ditt X.
    Bestäm dej för hur du vill ha det, vad du är villig till o ta sen en diskussion med henne. Men ställ inte krav på henne om att sluta dejta om inte du vågar erkänna att du har en relation.

• Anonym (Flisan)

TS!

Förstår att du i respekt för ditt ex agerar så här, men samtidigt inte alls konstigt att din nya tjej blir osäker på vad du vill och om du vill satsa på henne.

Har du pratat med henne om hur hon ser på detta? Hon är nog osäker på dina tankar o känslor, plus att hon är i sitsen om att riskera att vara den där personen som tröstar efter ett förhållande.... Inte kul....

Att ställa krav om att hon ska sluta dejta och lämna dejtingsidorna kräver nog att du visar henne tydligare vad hon betyder för dig och vad du vill med relationen.

Svar på tråden När skall man sluta vara "tillgänglig" och dejta andra?