• Mellanmjölkens land

Stövlar till bebis

Hösten börjar närma sig och med den behovet av stövlar. Vår yngsta är 9,5 mån och "går" på händer och fötter, kryper inte på ett traditionellt sätt alltså. Till henne skulle vi behöva ett par stövlar som är så tighta vid fotleden att de stannar kvar även när vi bär henne.

Några tips på var vi ska leta? Hon har stl20-21

• Svar på tråden Stövlar till bebis
  • Annelie 76

Satsa på vattentäta kängor istället, stövlar kan inte sitta åt då får man inte ner foten.

• hrewak

Stövlar och regnbyxor med hällor i foten så borde stöveln sitta kvar. Antar att hon ändå lär sitta på blöt mark också :)

• Maddi

Foten åker nog upp i skaften. Säger som ovan kängor eller gore-tex

• Mellanmjölkens land

Regnbyxor är inte ett problem utan sånna har hon redan (måste kolla hur hällorna mår) och fram tills nu har hon haft storasysters urvuxna skalvantar som skydd mot t ex blöt sand men de klarar inte vattenpölar.

Jag tänkte stövlar eftersom de är lite mer överkomliga i priset och sen kan vi köpa kängor till henne senare i höst när hon faktiskt går. Vad vi än köper nu lär väl vara urvuxet framåt vintern med tanke på hur fort de små växer det första året. Vi kommer även komplettera med ett par mjuka skor som hon kan ha när det inte regnar eller är jätteblött ute.  

• vimsa

Tradera om du vill ha billiga stövlar. Har ni mätat foten hennes så ni vet att det är 20/21 ni ska ha. Tycker det låter stort då min två åring har 21/22.

• Mellanmjölkens land
    vimsa skrev 2014-08-11 21:18:08 följande:

Tradera om du vill ha billiga stövlar. Har ni mätat foten hennes så ni vet att det är 20/21 ni ska ha. Tycker det låter stort då min två åring har 21/22.

Det är lilla fröken Storfot det gäller När vi mätte fick vi fram 20 enligt stickan men sen ska det ju vara lite marginal oxå så 21 eller t o m en liten 22 kan nog vara lagom
  • Maddi
    vimsa skrev 2014-08-11 21:18:08 följande:

Inte för att de hör hit, men jag tycker din son har små fötter. Min är snart 18 månader och har storlek med innermåtten 24.7-25
  • hrewak
    Maddi skrev 2014-08-12 06:01:36 följande:
    Inte för att de hör hit, men jag tycker din son har små fötter. Min är snart 18 månader och har storlek med innermåtten 24.7-25
    Herregud. Alla är väl olika. Min dotter som är 3,5 har precis börjat använda storlek 24. Så din son har i jämförelse med henne enorma fötter då.
  • Maddi
    hrewak skrev 2014-08-12 07:31:10 följande:
    Herregud. Alla är väl olika. Min dotter som är 3,5 har precis börjat använda storlek 24. Så din son har i jämförelse med henne enorma fötter då.
    Ja ursäkta, men de va så jag menade. Men jag skrev de inte helt rätt ut, då kan de vara lite svårt att förstå kanske?
  • Mellanmjölkens land

Har köpt ett par mjuka läderskor/kängor som med lite behandling kommer stå emot lite väta men inga regelrätta vattenpölar. Äldsta dotterns första stövlar var jättebra med en ganska smal modell men ändå breda nog att användas. Tyvärr var hon närmare 1,5 när hon fick dem så de är lite väl stora och jag kommer inte ihåg var de köptes.

Svar på tråden Stövlar till bebis